گوشی نوکیا G42 با قیمت 270 دلار رونمایی شد

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، شرکت HMD ساعاتی قبل از گوشی نوکیا G42 رونمایی کرد که یکی دیگر از میان رده های این شرکت محسوب می گردد. HMD برای این گوشی توجه زیادی به تعمیرپذیری نشان داده و به همین دلیل تعمیر کردن آن ساده تر از بیشتر گوشی های هوشمند موجود در بازار است. برای ساده تر کردن تعمیر این گوشی، HMD با شرکت مشهور iFixit که در زمینه ارائه راهنمای تعمیر گوشی ها و گجت ها فعالیت دارد، همکاری نموده و بعلاوه بعضی قطعات را ارائه می دهد.

گوشی نوکیا G42 با قیمت 270 دلار رونمایی شد

از جمله قطعاتی که HMD در اختیار کاربران قرار می دهد می توانیم به نمایشگر، باتری و پورت شارژ اشاره کنیم. پنل پشتی نوکیا G42 از پلاستیک بازیافتی ساخته شده و در این پنل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی به همراه دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی قرار گرفته است. در پنل جلویی این گوشی نمایشگر 6.56 اینچی قرار گرفته است که مبتنی بر پنل LCD است و رزولوشن HD+ را ارائه می نماید. این نمایشگر رفرش ریت 90 هرتز را در اختیار کاربران قرار می دهد. در بخش فوقانی نمایشگر با بریدگی قطره ای شکل روبرو هستیم که میزبان دوربین سلفی است و بر روی نمایشگر هم گوریلا گلس 3 تعبیه شده است.

قلب تپنده نوکیا G42، چیپست اسنپدراگون 480 پلاس است که در کنار آن 4 یا 6 گیگابایت رم قرار گرفته است و بعلاوه 128 گیگابایت حافظه داخلی به لطف پشتیبانی از کارت حافظه می تواند افزایش پیدا کند. HMD این گوشی را با اندروید 13 راهی بازار نموده و بر اساس وعده این شرکت، اندروید 14 و 15 را هم دریافت می نماید. بعلاوه باید به پشتیبانی 3 ساله از آپدیت های امنیتی اشاره کنیم.

انرژی گوشی از طرف باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تامین می گردد که از سرعت شارژ 20 وات پشتیبانی می نماید. بر اساس اعلام HMD، این باتری در صورت استفاده معمولی تا 3 روز دوام می آورد که این یعنی می تواند عمر باتری فوق العاده ای در اختیار کاربران قرار دهد. بعد از پشت سر گذاشتن 800 چرخه شارژ، این باتری 80 درصد از ظرفیت اولیه را حفظ می نماید. این یعنی بعد از تقریبا 3 سال استفاده، ظرفیت باتری به 80 درصد ظرفیت اولیه می رسد که عدد بسیار خوبی است. از دیگر ویژگی های این گوشی می توانیم به وجود جک هدفون در بدنه و قرارگیری حسگر اثر انگشت در لبه کناری اشاره کنیم.

نوکیا G42 با قیمت پایه 250 یورو (270 دلار) به فروش می رسد و برای خرید نمایشگر و باتری باید به ترتیب 50 و 25 یورو بپردازید. بعلاوه پورت شارژ هم با قیمت 20 یورو به فروش می رسد. با خرید این قطعات و البته با بهره گیری از راهنمای تعمیر ارائه شده، بدون مراجعه به مراکز تعمیر می توانید گوشی را تعمیر کنید.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوشی نوکیا G42 با قیمت 270 دلار رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی نوکیا G42 با قیمت 270 دلار رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید