بازدید وزیر کشور از دستاوردهای سازمان مدیریت پسماند

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، خبرگزاری خبرنگاران-سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با برپایی غرفه ای متشکل از سازه هایی با قابلیت استفاده مجدد در سومین نمایشگاه بین المللی پسماند، بازیافت، ماشین آلات و تجهیزات وابسته، ضمن بهره مندی از نظرات و ایده های استارت آپ ها، اطلاعات و آگاهی های لازم در زمینه نحوه مدیریت پسماند مرکز را به شهروندان حاضر ارائه داد.

بازدید وزیر کشور از دستاوردهای سازمان مدیریت پسماند

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ورزشی چلسی با نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند؛ همزمان با شروع به کار سومین نمایشگاه بین المللی پسماند، بازیافت، ماشین آلات و تجهیزات وابسته، کارشناسان این سازمان در محل غرفه مربوط به این مجموعه واقع در محل دائمی نمایشگاه های شهرداری تهران حضور یافته و اطلاعات و آموزش های لازم را به شهفرایندان بازدید نماینده و مسوولین غرف ارائه دادند.

محمدمهدی عزیزی مدیرعامل سازمان ضمن بازدید از غرف این نمایشگاه و مذاکره با دست اندرکاران صنایع بازیافت و شرکت های فراوری نماینده تجهیزات مدیریت پسماند گفت: این نمایشگاه زمینه مناسبی است تا سازمان با شرکت های دانش بنیان، فراوری نمایندگان تجهیزات و کسانی که در حوزه پسماند فعالیت می نمایند، تعامل بیشتر داشته باشد و از ایده ها و پیشنهادات این دست اندرکاران در بهبود مدیریت پسماند شهر استفاده کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اظهار خشنودی از کیفیت مطلوب این نمایشگاه اضافه کرد: تمرکز بیشتر صنایع بازیافت در زمینه بازگشت به چرخه فراوری و تفکیک در مبدا از اهمیت زیادی برخوردار است. البته در حال حاضر بسیاری از صنایع تبدیلی کار خود را انجام می دهند و بخش قابل توجهی از پسماند به چرخه بازمی گردد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ضمن مذاکره با بسیاری از شرکت های حاضر در نمایشگاه گفت: زمینه عقد قرارداد با شرکت های فراورینماینده تجهیزات پسماندی در طول برگزاری این نمایشگاه فراهم آمده و درخصوص تجهیزات، ماشین آلات و تکنولوژی های مختلف مدیریت پسماند از نظرات این دست اندرکاران استفاده شد.

وی در مورد همکاری شهرداری تهران با سازمان ملی مدیریت پسماند گفت: قانون مدیریت پسماند شفاف و روشن است و این موضوع مطرح شده و تدبیر رئیس جمهور است؛ اگر اعلامی مبنی بر اجرایی شدن داشته باشند، اجرا خواهیم کرد.

عزیزی با اشاره به بعضی از ضوابط و قوانین معین شده در قانون مدیریت پسماند خاطر نشان کرد: همه دستگاه ها باید به یکدیگر یاری نمایند تا مدیریت پسماند به برترین شکل اجرا گردد و این نمایشگاه نیز فرصت مناسبی است تا از تعامل دستگاه های مختلف استفاده کنیم.

لازم به ذکر است؛ روز سه شنبه دهم اسفندماه، احمد وحیدی وزیر کشور ضمن حضور در سومین نمایشگاه بین المللی پسماند، بازیافت، ماشین آلات و تجهیزات وابسته ، از دستاوردهای شرکت ها و بخش های مختلف حاضر در این نمایشگاه بازدید نموده و با حضور در غرفه این سازمان از فعالیتها و برنامه های در حال اجرا و اجرا شده این مجموعه آگاه شد.

احمد وحیدی، در جریان این بازدید، با حضور در غرفه سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در جریان آخرین دستاوردهای زیست محیطی این سازمان و اقدامات صورت گرفته در راستای دست یابی به مدیریت بهینه پسماند نهاده شد.

آنالیز فرایند جمع آوری، پردازش، بازیافت و دفع پسماند و آمار و اطلاعات مربوط به آنها، نحوه فراوری کمپوست از پسماند شهری، مراحل تصفیه شیرابه ناشی از پسماند، چگونگی کارکرد سیستم زباله سوز و ... از جمله مواردی بود که در این بازدید به وسیله کارشناسان حاضر به وزیر کشور ارائه شد و او نیز در همین خصوص رهنمودهای لازم را بیان نمود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "بازدید وزیر کشور از دستاوردهای سازمان مدیریت پسماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید وزیر کشور از دستاوردهای سازمان مدیریت پسماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید