آنالیز لایحه وظایف و اختیارات وزارت ورزش در مجلس

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، از دی ماه سال 89 که کلیات طرح ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان تصویب شد تا به امروز که حدود یک دهه از شروع به کار وزارت ورزش به عنوان عالی ترین مرجع رسیدگی به مسائل مربوط به این حوزه می گذرد، هنوز قانون تاسیس این وزارتخانه تدوین و ابلاغ نشده است.

آنالیز لایحه وظایف و اختیارات وزارت ورزش در مجلس

بنابراین ورزش ایران همچنان با قانون مصوب سال 1350 که برای سازمان تربیت بدنی وقت تهیه و تصویب شده بود، اداره می گردد. آن موقع سازمان تربیت بدنی به عنوان یکی از معاونت های نخست وزیری وقت صاحب قانون تاسیس شد اما با وجود انحلال آن و جایگزین شدن وزارت ورزش، هنوز قانون جدیدی برای ورزش وضع نشده است.

البته آنالیز قانون جدید ورزش با عنوان قانون تاسیس وزارت ورزش از چندماه پیش در مجلس شروع شد. پیگیری لایحه مربوط به این قانون در دستور کار مجلس برای هفته جاری هم واقع شده است.

دستور کار نمایندگان مجلس برای هفته جاری در 8 محور کلی شامل آنالیز لوایح و سئوال از دو وزیر تعریف شده است اما اینکه نوبت به آنالیز لایحه وظایف و اختیارات وزارت ورزش برسد یا نه، اصلا مشخص نیست.

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، قانونِ تاسیس وزارت ورزش ابتدا باید در مجلس مطرح و مصوبه نمایندگان را بگیرد. طبق روال قانونی، مصوبات مجلس هم بر اساس اصل صد و بیست و سوم قانون اساسی و بعد از تایید شورای نگهبان، توسط رئیس جمهور امضا و ابلاغ می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آنالیز لایحه وظایف و اختیارات وزارت ورزش در مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز لایحه وظایف و اختیارات وزارت ورزش در مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید