بعد از چند سال هویت کسی که به درخواست اف بی آی ، آیفون تروریست های سن برناردینو را رمزگشایی و باز کرد، تعیین شد

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، اگر یادتان باشد در سال 2015 در آمریکا یک حادثه تروریستی اتفاق افتاده بود که در آن سید رضوان فاروق و همسرش -تشفین مالک- به مردم در کالیفرنیای جنوبی در سن برناردینو تیراندازی کردند و 14 نفر را کشتند. این دو در پی درگیری با پلیس کشته شدند.

بعد از چند سال هویت کسی که به درخواست اف بی آی ، آیفون تروریست های سن برناردینو را رمزگشایی و باز کرد، تعیین شد

اما مقامات دولتی برای اینکه بدانند آنها به گروه های افراطی خارجی متصل هستند یا خیر و اطلاعات گوشی آی فون فاروق را آنالیز نمایند به مشکل برخوردند.

در آن موقع اف بی آی از اپل خواست که گوشی را برایش آنلاک کند. اما اپل زیر بار نرفت. در آن موقع در خبرها آمده بود که اف بی آی با استفاده از خدمات یک شرکت پیروز شده گوشی را باز کند و اطلاعات را آنالیز کند.

اما این شرکت، چه شرکتی بود و چه کسی رهبری آن را برعهده داشت؟

حالا سایت مادربورد هویت این شرکت و شخص را برملا نموده و معین شده که شرکت استرالیایی آزیموس Azimuth زیرمحموعه شرکت L3 Technologies این کار را نموده. این شرکت به آژانس های دولتی آمریکا مانند پنتاگون و سازمان های اطلاعاتی، خدمات می دهد.

این شرکت با دریافت 900 هزار دلار فناوری لازم را در اختیار اف بی آی قرار داد. در راس این شرکت، دیوید ونگ قرار گرفته است و فناوری او Condor نام دارد.

سال 2015 یک جنگ رمزنگاری بین دولت و اپل درگرفت. اف بی آی حتی کوشش کرد که فرایند قانونی را نهایی کند بتواند گوشی های اپل را راحت رمزگشایی کند یا دست کم درهای پشتی در گوشی ها قرار داده گردد تا اطلاعات گوشی ها قابل دسترسی باشند.

بعدا برآورد کارشناسان حتی این بود که اف بی آی می خواسته به بهانه این حادثه تروریستی راهی برای دسترسی آسان به گوشی های با اطلاعات رمزنگاری شده برای خود باز کند و هدفش تنها آنلاک شدن گوشی تروریست های دخیل در این حادثه نبوده است.

منبع

منبع: یک پزشک

به "بعد از چند سال هویت کسی که به درخواست اف بی آی ، آیفون تروریست های سن برناردینو را رمزگشایی و باز کرد، تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعد از چند سال هویت کسی که به درخواست اف بی آی ، آیفون تروریست های سن برناردینو را رمزگشایی و باز کرد، تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید