بوتفلیقه: سیستم جدید حکومتی در الجزایر را تاسیس خواهیم کرد

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، تهران - خبرنگاران - عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری الجزایر یکشنبه شب خطاب به مردم کشورش گفت : در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آینده، قانون اساسی جدید به همه پرسی گذاشته می گردد و یک سیستم جدید حکومتی در الجزایر تاسیس خواهیم کرد.

بوتفلیقه: سیستم جدید حکومتی در الجزایر را تاسیس خواهیم کرد

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، بوتفلیقه در نامه ای که عبدالغنی زعلان رئیس جدید ستاد انتخاباتی اش، آن را قرائت کرد، گفت: در صورتی که دوباره انتخاب شوم، سیاست های فوری وضع خواهد شد که ضامن توزیع عادلانه ثروت در کشور باشد و تمامی بی عدالتی ها برچیده می گردد.

زعلان، امروز (یکشنبه) توسط بوتفلیقه به جای عبدالمالک سلال نخست وزیر سابق(2017-2012) برای اداره ستاد انتخاباتی اش انتخاب شده بود.

رئیس جمهوری الجزایر که برای ادامه درمان در ژنو سوئیس به سر می برد، در این پیغام بیان کرد: قانون انتخابات بار دیگر بازنگری خواهد شد و نگاه خود را به ایجاد یک سازو کار مستقل معطوف می کنیم که متولی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باشد.

بوتفلیقه که از سال 1999 ریاست جمهوری این کشور را برعهده دارد، با اعلام برگزاری انتخابات زودهنگام در صورت پیروزی در انتخابات ماه آوریل (29 فروردین) اضافه نمود: متعهد می شوم که در این انتخابات بعدی شرکت نکنم.

رئیس جمهوری 81 ساله الجزایر در این پیغام که به مناسبت ارائه اسناد و مدارک برای پنجمین نامزدی اش به شورای قانون اساسی این کشور تحویل داده شد، اضافه نمود: انتقال آرام قدرت به وسیله برگزاری یک همایش ملی پس از پیروزی در انتخابات را تضمین می کنم.

انتخابات ریاست جمهوری الجزایر قرار است، 18 آوریل (29 فروردین 1398) برگزار گردد.

مهلت مشخص شده برای اعلام رسمی نامردی در انتخابات ریاست، نیمه شب سوم مارس (12 اسفند ماه) به انتها می رسد.

الجزایر از سوم اسفندماه صحنه تظاهرات در مخالفت با تصمیم بوتفلیقه برای پنجمین نامزدی مقام ریاست جمهوری در انتخابات 18 آوریل (29 فروردین) آینده در این کشور است.

شبس**9363**1859

منبع: ایرنا

به "بوتفلیقه: سیستم جدید حکومتی در الجزایر را تاسیس خواهیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوتفلیقه: سیستم جدید حکومتی در الجزایر را تاسیس خواهیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید