تحریم های ظالمانه آمریکا و رنج سوری ها در ماه مبارک رمضان

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، وزیر اوقاف سوریه با اشاره به شرایط سخت مردم سوریه در ماه مبارک رمضان در سایه تحریم های آمریکا و غرب علیه دمشق و اشغال مساحت وسیعی از اراضی زراعی و نیز منابع نفتی سوریه از سوی آمریکا و عوامل آن، بر ایستادگی در برابر توطئه ها تاکید کرد.

تحریم های ظالمانه آمریکا و رنج سوری ها در ماه مبارک رمضان

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ورزشی چلسی به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، محمد عبدالستار السید وزیر اوقاف سوریه گفت: ماه رمضان در حالی امسال از راه می رسد که ملت سوریه در معرض تحریم ظالمانه قرار دارند.

وی از سرمایه داران و تجار خواست که در این ماه مبارک برای کاستن از رنج های فقیران و کاستن از تاثیرات تحریم ظالمانه علیه سوریه اقدام کنند.

وزیر اوقاف سوریه گفت: سوریه در برابر توطئه گرانی که قصد از بین بردن وحدت ملی آن را دارند می ایستد و مردم سوریه در پشت سر ارتش و رهبران خود قرار دارند و سربلند باقی خواهد ماند و توطئه ها گزندی به آن وارد نخواهد کرد و پرچم آن برافراشته می ماند.

محمد عبدالستار السید ضمن تشریح برکات ماه مبارک رمضان، ادامه داد: با توجه به شرایط تحریم اقتصادی و اشغال منابع نفتی و مساحت گسترده از اراضی کشاورزی در شمال و شرق سوریه، این سبب بالا رفتن قیمت ها شده است. ما از تجار و صاحبان صنایع و سرمایه داران و بازرگانان می خواهیم که توجه و اهتمام ویژه داشته باشند به ویژه که زکات رکن اساسی اسلام است.

وزیر اوقاف سوریه بیان نمود: ثروتمندان تنها به پرداخت زکات اکتفا نکنند بلکه نگاه ویژه به فقیران داشته باشند.

سوریه سال هاست که با آتش تفرقه و تروریسم تکفیری و افراطی گری دست و پنجه نرم می کند و در حالی که ارتش این کشور توانسته ثبات و آرامش نسبی در این کشور ایجاد کند حالا گرفتار تحریم های غیرانسانی آمریکا شده است آن هم در حالی که بسیاری از زیرساخت های سوریه نابود شده است و بدون اعمال این تحریم ها هم مردم این کشور در شرایط خطرناکی قرار دارند.

واقع امر این است که تنها راه چاره موثر در مناسبات بین المللی و عرصه دیپلماتیک از دید دولتمردان آمریکایی بویژه در دولت کنونی استفاده از ابزار تحریم است. سران آمریکا در سال های اخیر به طرز بیمارگونه ای از این ابزار استفاده کرده اند تا به زعم خود کشورها و ملت هایی که در راستای منافع آمریکا حرکت نمی کنند تنبیه کنند. افراط در این سیاست با وجود دشواری هایی که برای کشورها و ملت های هدف تحریم ایجاد می کند، به مرور زمان کارآمدی خود را از دست می دهد. در توضیح دلیل این اتفاق می توان به تجربه کشورهایی چون ایران اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تحریم های ظالمانه آمریکا و رنج سوری ها در ماه مبارک رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های ظالمانه آمریکا و رنج سوری ها در ماه مبارک رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید