رایزنی دیپلمات های ارشد ژاپن و هند پیرامون مسائل مهم منطقه و ایران

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، وزرای خارجه ژاپن و هند در حاشیه برگزاری نشست جی-20 درباره روابط دو جانبه و امور منطقه از جمله مساله ایران گفت وگو کردند.

رایزنی دیپلمات های ارشد ژاپن و هند پیرامون مسائل مهم منطقه و ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرگزای فارس، وزرای خارجه ژاپن و هند شنبه در حاشیه نشست جی-20 در اوساکای ژاپن درباره مسائل دوجانبه و نیز تنش ایران و آمریکا به گفت و گو و رایزنی پرداختند.

به نوشته وبگاه دی ِان ِای ایندیا ملاقات جایشانکار وزیر خارجه هند و تارا کونو وزیر خارجه ژاپن همزمان با اعلام معافیت از تحریم های نفتی ایران از سوی آمریکا و تنش این دو کشور و اثر آن بر هند و ژاپن صورت گرفت.

این در حالی است که آبه شینزو نخست وزیر ژاپن چندی قبل با سفر به تهران کوشش کرد نقش میانجی بین تهران و واشنگتن را ایفا نماید. هند نیزبه طور علنی نگرانی خود از تشدید تنش بین ایران و آمریکا را بیان نموده است.

آبه شینزو در حاشیه اجلاس سران گروه بیست به وبلاگ ورزشی چلسی گفت که کوششش برای کاهش تنش در منطقه خلیج فارس را ادامه می دهد. آبه در جمع وبلاگ ورزشی چلسی گفت، سفر اخیرش به ایران از حمایت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و محمد بن سلمان ولی عهد سعودی برخوردار بوده است.

او گفت: ماکرون و محمد بن سلمان از کوشش ها برای کاهش تنش صحبت کردند، زیرا سفرم مورد حمایت این سران و دیگران بود

نخست وزیر ژاپن شرح داد: برای کاستن از تنش در خاورمیانه که به سود امنیت و صلح دنیا است، کوشش نموده ایم. ژاپن روابطی عالی با ایران و همچنین آمریکا و اروپا دارد... کار ساده نیست اما نقشی مهم در این موضوع ایفا می کنیم. (جزئیات بیشتر)

آنطور که این منبع خبری نوشته در این دیدار 80 دقیقه ای بین وزرای خارجه ژاپن و هند اثر تنش بین آمریکا و ایران بر اقتصاد هند و ژاپن مورد آنالیز نهاده شد.

این در حالی است که هند از جمله مشتریان نفتی عمده ایران بوده و گفته می گردد واردات نفت این کشور از ایران به شدت کاهش یافته است.

در بیانیه وزیر خارجه ژاپن به مناسبت این ملاقات آمده است که این دو کشور در سطح وزرا نشست امنیتی را برگزار می نمایند.

در این بیانیه همچنین بر اهمیت نقش توکیو و دهلی نو در برقراری ثبات و امنیت در منطقه تاکید شده است.

انتهای پیغام/م

منبع: خبرگزاری فارس

به "رایزنی دیپلمات های ارشد ژاپن و هند پیرامون مسائل مهم منطقه و ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی دیپلمات های ارشد ژاپن و هند پیرامون مسائل مهم منطقه و ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید