آمریکا در بیانیه پایانی نشست گروه 20 باز هم ساز مخالف زد

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، 19 نماینده از 20 نماینده حاضر در نشست گروه 20 در بیانیه پایانی وفاداری خود را به پیمان آب و هوایی پاریس خاطرنشان کردند و آمریکا در این نشست نیز مخالفت خود با توافق پاریس را خاطرنشان کرد.

آمریکا در بیانیه پایانی نشست گروه 20 باز هم ساز مخالف زد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ورزشی چلسی به نقل از دویچه وله، به گفته صدراعظم آلمان، شرکت کنندگان در نشست 20 اقتصاد بزرگ و نوظهور جهان موسوم به گروه 20 یا جی 20 بعد از ساعت ها بحث و مصاحبه در نشست خود در اوساکا در ژاپن بر سر بیانیه ای مشترک به توافق رسیدند.

آنگلا مرکل می گوید، مانند نشست قبلی جی 20 در بوئنوس آیرس آرژانتین، 19 نماینده از 20 نماینده حاضر در این نشست در این بیانیه وفاداری خود به پیمان اقلیمی پاریس را اعلام کرده اند. آمریکا در این نشست نیز مخالفت خود با پیمان پاریس را گفت.

به دلیل درخواست آمریکا روشن نبود، آیا می توان به بیانیه ای سرانجامی دست یافت یا نه. آمریکا درخواست کرده بود به دو موضوع حفاظت از محیط زیست و مهاجرت در بیانیه سرانجامی اشاره نشود.

مقام های فرانسوی می گویند، آمریکا تلاش کرده است، نظر موافق سه تا چهار عضو از 19 عضو باقیمانده در جی 20 را بدست بیاورد، تا از اعلام وفاداری به پیمان پاریس دست برداشته و در نهایت بیانیه ای ضعیف به دست بیاید.

خبرگزاری فرانسه به نقل از آنگلا مرکل نوشته است، در بیانیه سرانجامی به موضوع مهاجرت نیز پرداخت شده است.

صدراعظم آلمان می گوید، تلاش شده تا همکاری تنگاتنگ میان اعضای جی 20 و سازمان های وابسته به سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های بین المللی در موضوع مهاجرت پدید بیاید. مرکل ابراز خشنودی کرده و گفته است، در این زمینه تا حدی در این نشست پیشرفت حاصل شده است.

همچنین در دعوای تجاری میان چین و آمریکا نیز در نشست اوساکا اندکی پیشرفت به دست آمده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بعد از گفت وگو با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین گفت، هر دو طرف ابراز تمایل کرده اند که در این زمینه به گفت وگوهای خود ادامه دهند.

مرکل می گوید، کشورهای گروه جی 20 علاوه بر این، بر سر تجارتی آزاد، عادلانه ، غیر تبعیض آمیز و شفاف و شرایطی خوب و پایدار برای سرمایه گذاری به توافق رسیده اند. در ضمنً، در بیانیه سرانجامی بر ضرورت اصلاحات در سازمان تجارت جهانی نیز تأکید شده است.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در نخستین روز نشست اوساکا گفت: به باور من، ما به یک بیانیه قوی اقلیمی نیاز داریم. او شرح داد، نمی تواند به یک بیانیه رقیق شده از نشست قبلی در دسامبر سال گذشته رضایت بدهد.

در نشست قبلی جی 20 در آرژانتین همه حاضران به غیر از آمریکا بر سر اجرای غیر محدود پیمان آب و هوایی پاریس جهت محدود کردن زمین گرمایی به توافق رسیده و تأکید کرده بودند که پیمان پاریس غیر قابل برگشت است.

طبق پیمان پاریس، گرمایش کره زمین نباید از مرز دو درجه یا در صورت امکان یک و نیم درجه سانتی گراد نسبت به دوران پیش از صنعتی شدن فراتر برود.

آمریکا همان طور که دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در مبارزات انتخاباتی خود اعلام کرده بود روشن ساخته که از پیمان اقلیمی پاریس خارج خواهد شد. این کشور وفاداری به این پیمان و مشارکت در کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن که دلیل اصلی زمین گرمایی است را به ضرر اقتصاد خود می داند.

چهاردهمین نشست دوروزه سران گروه 20 صبح روز جمعه هفتم تیر در شهر اوساکا در غرب ژاپن آغاز شد و عصر شنبه به وقت ژاپن سرانجام یافت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "آمریکا در بیانیه پایانی نشست گروه 20 باز هم ساز مخالف زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا در بیانیه پایانی نشست گروه 20 باز هم ساز مخالف زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید