تشریح جزئیات همکاری صندوق نوآوری با شتابدهنده های دانش بنیان

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، در نشست صندوق نوآوری و شکوفایی با جمعی از مدیران عامل شتابدهنده های دانش بنیان، جزئیات همکاری این صندوق با شتابدهنده ها در سال جاری تشریح شد.

تشریح جزئیات همکاری صندوق نوآوری با شتابدهنده های دانش بنیان

به گزارش سرویس علم و پیشرفت وبلاگ ورزشی چلسی به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، مصطفی بغدادی، مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در قانون دانش بنیان به منظور کمک به تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات و شکوفاسازی و کاربردی کردن دانش فنی از طریق ارائه کمک و تسهیلات، صندوقی تحت عنوان صندوق نوآوری و شکوفایی تاسیس شد که ماموریت این صندوق، تامین مالی اکوسیستم فناوری و نوآوری است.

وی به حمایت صندوق نوآوری از شرکت های غیردانش بنیان اشاره کرد و اضافه کرد: این حمایت ها از طریق توسعه و تقویت خدمات صندوق های پژوهش و فناوری، استقرار تیم ها در شتابدهنده های دانش بنیان، هم سرمایه گذاری با صندوق نوآوری و شکوفایی و حضور در رویدادها (دوشنبه های استارت آپی، پیوند و تبادل فناوری) به شرکت های غیر دانش بنیان ارایه می شود.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: صندوق نوآوری به منظور کمک به شتابدهنده های دانش بنیان برای تامین سرمایه بذری مورد نیاز آن دسته از هسته های فناور که به توسعه فناوری می پردازند، تا سقف 90 درصد سرمایه بذری مورد نیاز را برای 5 بار در سال و هر بار تا سقف 300 میلیون تومان را به طور بلاعوض تامین می کند.

وی خدمات صندوق نوآوری به شتابدهنده های دانش بنیان را نیز شامل تسهیلات، سرمایه گذاری و توانمندسازی خاطرنشان کرد و اضافه کرد: تسهیلات شامل ودیعه رهن جهت تامین فضای استقرار، تسهیلات قرض الحسنه 4 درصدی سرمایه در گردش، تسهیلات تامین و خرید تجهیزات پیشرفته 11 درصدی، تسهیلات سرمایه بذری 2 درصدی، و اشتغالزایی است. خدمات توانمندسازی نیز شامل خدمات آموزشی و مشاوره است که صندوق نوآوری 70 تا 90 درصد هزینه های آن ها را پرداخت می کند.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی خدمات حفاظت از مالکیت فکری (ثبت نشان تجاری، ثبت اختراع و حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی) را از دیگر خدمات توانمندسازی به شتابدهنده های دانش بنیان خاطرنشان کرد که صندوق نوآوری تا سقف 80 تا 90 درصد هزینه آن را پرداخت می کند.

بغدادی به برگزاری رویدادهای پیوند و دوشنبه های استارت آپی در سال 1400 اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 13 رویداد پیوند به منظور کمک به شتابدهنده ها برای داشتن ورودی های مناسب در صندوق نوآوری برگزار گشت. همچنین 38 رویداد دوشنبه های استارت آپی را با حضور 327 استارت آپ به همراه 450 جلسه B2B برای 110 تیم برگزار کردیم و مبلغ 52 میلیارد تومان جذب سرمایه نیز برای تیم های استارت آپی صورت گرفت.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد هم سرمایه گذاری این صندوق با شتابدهنده ها بر اساس مصوبه عدالت در دسترسی به خدمات سرمایه گذاری نیز اظهار کرد: در این طرح ضریب هم سرمایه گذاری به صورت ثابت از 2 به 4 افزایش می یابد و معادل مبلغ سرمایه گذاری هر شتابدهنده در طرح های مستقر در حوزه جغرافیایی خدمت نیز تا سقف 50 درصد قرارداد اولیه سقف مازاد تعلق خواهد گرفت.

بغدادی ادامه داد: در صورت عقد قرارداد یک شتابدهنده با صنایع، شرکت ها و ارگان های حوزه جغرافیایی خدمت برای شتابدهی تا مبلغ 20 میلیارد ریال (مشروط به رعایت سقف مشارکت 80 میلیارد ریالی با هر شتابدهنده) به سقف هم سرمایه گذاری اضافه کرده خواهد شد.

وی سهم آورده نقدی شتابدهنده در هر مرحله را شامل سه قسط مساوی و طی مدت 6 ماه خاطرنشان کرد و اضافه کرد: در صورت واگذاری تمام یا بخشی از فرایند شتابدهی به پارک های علم و فناوری مستقر در حوزه جغرافیایی خدمت و پذیرش آن به عنوان هسته یا واحد فناور در پارک مذکور، کل مبلغ پرداختی به پارک جزو خدمات نقدی شتابدهنده محسوب خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تشریح جزئیات همکاری صندوق نوآوری با شتابدهنده های دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح جزئیات همکاری صندوق نوآوری با شتابدهنده های دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید