تصاویری بی نظیر از پاییز چورت در مازندران ، دریاچه ای حیرت انگیز که با رانش زمین زاده شد

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، دریاچه چورت به وسعت 2.5 هکتار، در بخش چهاردانگه شهرستان ساری و در فاصله 10 کیلومتری روستای چورت حدفاصل ساری تا کیاسر در استان مازندران واقع شده است.

تصاویری بی نظیر از پاییز چورت در مازندران ، دریاچه ای حیرت انگیز که با رانش زمین زاده شد

دریاچه چورِت نزدیک روستایی به این نام واقع شده است و از این رو آن را دریاچه چورت می نامند. این دریاچه جوان، قریب به صد سال پیش متولد شده است.

زلزله و رانش زمین در سال 1318 خورشیدی راستا دریا شدن را بر چشمه ها می بندد. اما چشمه ها پشت تلی از خاک، دریاچه ای به غایت زیبا می شوند و در میان کوه های اخرایی و تاش هایی از هزارها رنگ پاییزی یکی از بدیع ترین جاذبه های گردشگری و طبیعت گردی استان مازندران را به وجود می آورند.

این دریاچه به وسعت 2.5 هکتار، در بخش چهاردانگه شهرستان ساری و در فاصله 10 کیلومتری روستای چورت حدفاصل ساری تا کیاسر در استان مازندران واقع شده است.

ریاچه میانشه نزدیک به روستایی به نام چورت واقع شده است و از این رو آن را دریاچه چورت نیز می نامند. این دریاچه جوان، که در سال 1318 خورشیدی بر اثر زمین لرزه و رانش زمین و در پی آن بسته شدن راستا آب چشمه ای که در کنار دریاچه قرار گرفته است، یکی از بدیع ترین جاهای دیدنی ساری به وجود آمد. هنگام کاهش آب، پدیدار شدن به جای مانده درخت هایی که در محل پیدایش دریاچه بوده اند، چشم انداز ویژه ای را ایجاد می نماید.

این دریاچه در شکاف دره ای با شیب زیاد قرار گرفته و دورتادور دریاچه را پوشش های جنگلی بکر و درختان قدیمی در بر گرفته است. شکل هندسی دریاچه به شکل بیضی کشیده و ژرفای آن با توجه به اندازه بارش های فصلی متغیر است.

ماهی های موجود در دریاچه به وسیله افراد محلی به دریاچه انداخته شده است و بعضی هم بر اثر جابه جایی تخم آن ها به وسیله پرندگان و انتقال آن ها به درون دریاچه به وجود آمده اند و طی سالیان بر اثر فراوری مثل به جمعیت شان افزوده اند. ازاین رو، امکان ماهیگیری در این دریاچه وجود دارد.

راستا دسترسی به دریاچه چورت

  • دریاچه چورت به وسعت 2.5 هکتار، در بخش چهاردانگه شهرستان ساری و در فاصله 10 کیلومتری روستای چورت حد فاصل ساری تا کیاسر در استان مازندران واقع شده است. برای رسیدن به این دریاچه از ساری، پس از طی حدود 23 کیلومتر به سمت جنوب و روستای تاکام، بعد از تابلوی روستای چورت وارد راستا فرعی شوید. این راستا را حدود 15 کیلومتر ادامه دهید تا به روستا برسید. فاصله روستا تا دریاچه حدود 10 کیلومتر است و از راستاهای مختلفی می توانید به آن برسید. برای عبور از این راستاها می توانید از راهنمایان محلی یاری بگیرید. بعلاوه می توانید این راستا را با استفاده از نیسان پشت سر بگذارید که به راحتی در روستا پیدا می گردد.
منبع: چمدان

به "تصاویری بی نظیر از پاییز چورت در مازندران ، دریاچه ای حیرت انگیز که با رانش زمین زاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویری بی نظیر از پاییز چورت در مازندران ، دریاچه ای حیرت انگیز که با رانش زمین زاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید