13 مکانی که می توانید آبی ترین آب های جهان را در آنجا ببینید!

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، دوربین تان را فرامئش نکنید! این آب ها را در هیچ کجای دیگر نمی توانید پیدا کنید!

13 مکانی که می توانید آبی ترین آب های جهان را در آنجا ببینید!

گاهی تمام چیزی که برای تازه شدن و فراموش کردن مسائل مان احتیاج داریم، یک ساحل زیبا و آبی آبی است! برای اینکه به شما یاری کنیم تا استرس هاتان را کنار بگذارید و تازه شوید، لیستی از آبی ترین آب های روی نموده زمین تهیه نموده ایم. نگاهی به آن بیاندازید!

1- اگرمنوی، یونان

سخت است که بخواهید نقطه ای از جزیره لفکادا را پیدا کنید که ساحلی با چشم انداز اعجاب انگیز نداشته باشد! در همه جای این ساحل آب شیشه ای و شفاف یونانی پیدا است. اما ساحل اگرمنوی در قسمت غربی جزیره، خیره نماینده است! برای رسیدن به این ساحل باید کمی کوهنوردی کنید و از پله های ارزتس بالا بروید. اما زمانی که به شن های طلایی ساحل رسیدید، خودتان می فهمید که ارزش راهی که آمده اید را دارد!

2- دریاچه کراتر، استان اورگان

آب آبی پر رنگی که درون دهانه آتشفشان کوه مازاما را پر نموده است، این دریاچه سحرآمیز را ساخته است. دریاچه کراتر یکی از زیباترین دریاچه های آمریکا است. آب آبی دریاچه تقریبا زلال و شفاف است چرا که هیچ رود یا فاضلابی به آن نمی ریزد تا آن را آلوده کند. به همین علت است که قواصان دوست دارند این دریاچه را زیر و رو نمایند!

3- کن سن، ویتنام

صخره های گرانیتی موجود در اطراف این آب آبی، جلوه آن را دوچندان نموده اند. این جزیره تنها جزیره مسکونی از مجموع 16 جزیره مجمع الجزایر کن دائو است که یکی از اسرار آمیز ترین جزایر روی زمین است. کن سن حدود 110 مایل از ساحل جنوبی ویتنام فاصله دارد. سواحل بکر جزیره با شن هایی طلایی و آبی به رنگ آسمان تزئین شده اند.

4- خلیج شیطان، ویرجین گوردا، جزایر ویرجین بریتانیا

به نظر می آید گاهی تنها در صورتی به برترین منظره ها می رسید که سخت برای آن کوشش کنید، و برای رسیدن به خلیج شیطان باید همین کار را بکنید. وقتی از میان حمام های جواهر رنگ گذشتید، به خلیج کوچک و بی نظیری با شن های سفید رنگ، که به نام خلیخ شیطان معروف است، خواهید رسید!

5- دریاچه های پلیت ویس پارک ملی، کرواسی

به فاصله دو ساعت از مرکز صنعتی کرواسی، شهر زاگرب، یکی از شگفتی های طبیعت پنهان شده است، دریاچه های پلیت ویس پارک ملی. این پارک جنگلی که از سال 1979 پایگاه یونیسف بوده است، دارای 16 دریاچه با آبی فیروزه ای رنگ است که اگر آن را از نزدیک ببینید خودتان خواهید فهمید که چه گوهری است! به وسیله یک راه چوبی می توانید از میان این دریاچه ها بگذرید و از یکی از آبی ترین آب های دنیا لذت ببرید.

6- آمبرگریز کای، بلیز

با یک قایق سواری کوتاه از سواحل استرالیا به بهشت غواصان، آمبرگریز کای، در کشور بلیز می رسید. در منطقه دریایی حفاظت شده چان به قواصی بروید تا مارماهی ها، لاگپشت ها و ماهی های رنگارنگ را از نزدیک ببینید. و یا می توایند غارهای آبی زیر دریا را کشف کنید!

7- دریاچه پنج گل، پارک ملی جیوژایگو، چین

در این بهشت دیدنی آبشارهای بی مانند جست و خیز کنان به درون دریاچه شفاف، درخشان و آبی رنگ می ریزند. این پارک زیبا دیدنی بسیار دارد اما معروف ترین و محبوب ترین آنها همین دریاچه بلورین پنج گل است. آب شفاف و زلال مانند پنجره ای نمایی از کف دریاچه را به گردشگران نشان می هد و درختانی که در آب دریاچه افتاده اند، الگوی جالبی را در کف آن ایجاد نموده اند.

8- جزیره هاولک، هند

این جزیره دور افتاده یکی از قسمت های سلسله جزایر آندامان در خلیج بنگال است. رسیدن به این جزیره سخت است اما کسی که هوس ساحلی با شن های سفید مثل برف، آبی آبی و زلال و مکانی به دور از شلوغی نموده، حتما باید به این جزیره سری بزند!

9- ایسلاس د روساریئو، کلمبیا

بعد از ساحل کارتاژا رشته ای از جزایری که بیشتر خالی از سکنی هستند قرار دارند که به نام ایسلاس د روساریئو شناخته می شوند. این آب های آبی و درخشان خانه بزرگ ترین صخره مرجانی کلمبیا است که بیشتر از 1000 جانور استوایی مختلف را در خود سکنی داده است. خیلی از هتل هایی که در ساحل ایسلاس گرند هستند، دارای قوایق هایی هستند که می توانند شما را به این جزیره برسانند.

10- دریاچه پیتو، آلبرتا، کانادا

این دریاچه آب آبی خود را مدیون آب شدن یخچال های طبیعی است. کارت پستال های زیادی از این دریاچه زیبا تهیه شده که بیشتر آنها از ویو قله بوو عکس برداری شده اند.

11- مالدیو

خیلی از ما نام این مکان جادویی را شنیده ایم، اما ایا می دانستید مالدیو صاحب یکی از آبی ترین آب های روی نموده زمین است؟! خب جای تعجبی ندارد که این جزیره مقصد محبوب افراد مشهور است. مالدیو را می توان در بین دریای هند و دریای عربی پیدا کرد. آب خیره نماینده مالدیو که در آغوش شن هایی سفید رنگ آرمیده است، هوش از سر هر بیننده ای می پراند! می توانید چند روز در این جزیره به گشت و گذار بپردازید و از صخره های زیبا، زمین بازی زیر آبی و یکی از برترین اسپاهای دنیا لذت ببرید.

12- پالاوان، فیلیپین

اگرچه با یک پرواز کوتاه از مانیلا می توان به پالاوان رسید، اما انگار این مکان زیبا یک دنیای دیگر است! اگر جزیره ای جنگلی می خواهید که بعد از گشت و گذار در لا به لای درختان با آب های درخشانش شگفت زده تان کند، پالاوان مقصد شما است! این جزیره پر از ماهی های رنگارنگ و صخره های مرجانی زیبا است و انواع و اقسام تالاب ها، خلیج های کوچک و سواحل مخفی را در خود جای داده است.

13- گودال اقیانوسی تو سوآ، ساموآ

در میان مردم به The Big Hole, (سوراخ بزرگ) معروف است. این محل شنای محلی در جنوب اقیانوس آرام یکی از شگفتی های طبیعت است. برای آنکه از این آب تقریبا شفاف و تیله ای لذت ببرید باید از میان جنگل های پرپشت لاوا فیلد بگذرید. از آنجا به بعد تنها کافی است از یک نردبان بلند پایین بیایید و یا برای هیجان بیشتر از همان بالا به درون آبی که عمق آن تقریبا در حدود 30 متر است، بپرید! این استخر طبیعی و باشکوه همواره پر از آبی زلال است!

منبع: فوت و فن / travelandleisure.com

به "13 مکانی که می توانید آبی ترین آب های جهان را در آنجا ببینید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 مکانی که می توانید آبی ترین آب های جهان را در آنجا ببینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید