حمله هکری به اطلاعات جدیدترین محصولات اپل

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، همزمان با رونمایی جدیدترین محصولات آی پد و آی مک اپل، یکی از تولیدکنندگان قراردادی این شرکت هدف حمله باج افزاری نهاده شد که عاملانش مدعی به سرقت بردن اطلاعات جدیدترین محصولات اپل شدند.

حمله هکری به اطلاعات جدیدترین محصولات اپل

گروه باج افزاری REvil که به نام سودینوکیبی هم شناخته می گردد، در وبلاگی در دارک وب مدعی شد به شبکه رایانه شرکت کوانتا کامپیوتر نفوذ نموده است. این شرکت تایوانی یکی از فراوریکنندگان اصلی محصولات اپل است و عمدتا رایانه های آی مک را فراوری می نماید. همچنین محصولات شرکتهایی نظیر HP، فیس بوک و گوگل را هم فراوری می نماید.

چهره عمومی گروه REvil در دارک وب که کاربری با نام ناشناس (Unknown) در انجمن خلافکاران سایبری XXS است، روز یکشنبه اعلام نموده بود این گروه باج افزاری بزودی بزرگترین حمله خود را اعلام خواهد نمود. این پست به زبان روسی و در کانالی منتشر شده بود که گروه REvil به وسیله آن به عضوگیری می پردازد.

این گروه در سایت هپی بلاگ که در آن نام قربانیان حملات باج افزاری خود را به امید تحت فشار قرار دادن آنها برای دریافت باج اعلام می نماید، اظهار داشت کوانتا جدیدترین قربانی این گروه بوده است. این هکرها مدعی شدند تا تاریخ رونمایی جدیدترین محصولات اپل برای افشای رخنه به شرکت کوانتا دست نگه داشتند و اظهار داشتند این فراوریکننده قراردادی تمایلی به پرداخت پول برای پس دریافت اطلاعات مسروقه ندارد.

کوانتا به این هک بدون شرح این که چه میزان از اطلاعاتش به سرقت رفته است، اذعان کرد و در بیانیه ای گفت: تیم امنیت اطلاعات کوانتا کامپیوتر با کارشناسان مستقل IT برای واکنش به حملات سایبری به شمار کوچکی از سرورهایش همکاری می نماید. شرکت کوانتا کامپیوتر در واکنش به گزارشهای رسانه ای از این حمله باج افزاری، اظهار داشت انتظار ندارد کسب و کارش از این اتفاق متاثر گردد.

زمانی که مراسم رونمایی محصولات اپل به سرانجام رسید، گروه REvil جزییات فنی یک لپ تاپ جدید از جمله 15 تصویر که به تشریح طراحی مک بوک می پرداختند و مربوط به مارس 2021 بودند را در اینترنت ارسال کرد. این گروه اکنون در کوشش برای ترساندن اپل به منظور دریافت باج برای اطلاعاتی است که به سرقت برده است. هکرها از اپل خواسته اند تا اول ماه مه باج آنها را بپردازد در غیر این صورت هر روز فایلهای جدیدی را منتشر خواهند کرد.

باج افزار نوعی فایل مخرب است که اطلاعات یا شبکه رایانه های یک قربانی را رمزنگاری می نماید و سپس هکرهای عامل آن برای بازگرداندن اطلاعات یا عدم فروش اطلاعات محرمانه باج درخواست می نماید. این اواخر در موارد متعددی گروههای خلافکار سایبری اطلاعات را به سرقت برده و تهدید به افشای آنها در صورت عدم دریافت پول از قربانی نموده اند. گروه هکری REvil در سال 2020 حمله باج افزاری علیه یک شرکت حقوقی انجام داد که مدعی بود زمانی نماینده برخی از شرکتهای تلویزیونی دونالد ترامپ بوده است. این گروه در سال 2019 یک هفته پیش از انتخابات به یک گروه از دفتریاران انتخاباتی لوییزیانا حمله کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این هکرها از شرکت کوانتا کامپیوتر 50 میلیون دلار برای دادن کلیدهای از رمز خارج کردن سیستمهای قفل شده این شرکت درخواست نموده اند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "حمله هکری به اطلاعات جدیدترین محصولات اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله هکری به اطلاعات جدیدترین محصولات اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید