خواص باورنکردنی زیره که شما را شوکه می نماید!

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، دانه های معطر این گیاه، علاوه بر آنکه طعم خوبی دارند، سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هستند.

خواص باورنکردنی زیره که شما را شوکه می نماید!

زیره گیاه علفی دوساله ای است که ارتفاعی بین 30 تا 80 سانتی متر دارد و خواص بی نظیری برای سلامتی دارد. در این مطلب از وبلاگ ورزشی چلسی، شما را با بعضی خواص زیره برای سلامتی آشنا می کنیم که مطالعات علمی، آن ها را تایید نموده اند.

دستگاه گوارشی

این دانه به دلیل طبع گرمی که به همراه دارد، تاثیرات به سزایی در بهبود مسائل بدنی ایجاد می نماید. اما برجسته ترین کاربردهای آن به برطرف مسائل گوارشی مربوط می گردد که هر یک را بهتر است به صورت مجزا آنالیز کنیم.

سوءهاضمه

باتوجه به مطالعه ای که در مجله آلمانی تحقیق دارو منتشر شد، ترکیبی از روغن زیره و روغن نعنا می تواند سوء هاضمه را درمان کند. برای این مطالعه، 120 بیمار مستعد سوءهاضمه به مدت 4 هفته هر روز از ترکیب نعنا و زیره یا سیزاپراید (دارویی که معمولا برای درمان سوزش سردل به کار می رود) استفاده کردند. نتایج مطالعه نشان داد که هر دو درمان، در تسکین علائم سوءهاضمه به یک اندازه موثر بوده اند.

برطرف نفخ و گازهای شکمی

خواص زیره برای از بین بردن گازهای شکمی بسیار تاثیرگذار است و از آن می توان به عنوان یک ضد نفخ قوی نام برد. برای این منظور دم نموده یا پودر آن در تهیه غذا، گزینه مناسبی خواهد بود.

مسکنی برای دردهای روده

بعضی از موارد دردهای روده ناشی از عوارض تغذیه غلط یا مصرف داروهای خاص و هر دلیل دیگری، ایجاد می شوند که برای برطرف آن ها می توان از زیره به عنوان یک مسکن طبیعی استفاده کرد.

درمان یبوست با زیره

فیبر گیاهی و سایر ترکیبات موجود در دانه های زیره، ترشح آنزیم های گوارشی را به همراه دارند. از این رو با تسریع در فرایند گوارش غذا، به بهبود فرایند هضم منجر می شوند و یبوست درمان خواهد شد.

بهبود دیابت

طبق تحقیقات صورت گرفته، مصرف زیره برای مبتلایان به دیابت، سبب کاهش سطح قندخون آن ها می گردد. در واقع مصرف دوره ای از زیره، سطح قند خون را به اندازه قابل توجهی کاهش خواهد داد.

همان طور که در ترکیبات این دانه بیان شد، قند آن صفر است و در یک قاشق از آن تنها اندازه 3 گرم کربوهیدرات وجود دارد. علاوه بر این موضوع فیبر گیاهی موجود در آن به برطرف کلسترول بدن و کاهش وزن یاری می نماید که در پی همه این موارد قند خون نیز به طور طبیعی کاهش خواهد داد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می کنیم به مطالعه مطلب میان وعده های انرژی زا کدامند؟

منبع: پیام دلتا

به "خواص باورنکردنی زیره که شما را شوکه می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص باورنکردنی زیره که شما را شوکه می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید