تاثیر شگفت آور یک گیاه دارویی در درمان بیماری های تنفسی

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی گفت: یکی از برترین گیاهان دارویی که در درمان سینوزیت و عفونت های دستگاه تنفسی بچه ها تجویز می گردد گیاه پامچال یا پریمولاست.

تاثیر شگفت آور یک گیاه دارویی در درمان بیماری های تنفسی

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، گیاه Primula vulgaris Huds؛ گونه ای از گیاهان گلدار از خانواده Primulaceae است که بومی غرب و جنوب اروپا، شمال غرب آفریقا و بخش هایی از جنوب غربی آسیاست.

این گونه از لحاظ ظاهری تا حدودی با گل مغربی جنس Oenothera شبیه است، ولی این دو گونه هیچ ارتباطی نداشته و نباید با یکدیگر اشتباه شوند.

گل پامچال از گل های زیبای بهاری است و از اواخر اسفند تا اردیبهشت گلدهی دارد و علاوه بر جنبه زینتی آن از خواص درمانی گسترده ای هم برخوردار است.

گل، برگ و ریشه این گیاه قسمت های مورد استفاده دارویی گیاه هستند و از برگ و گل این گیاه چای و دمنوش تهیه می گردد.

رضا غفارزادگان، رئیس پژوهشکده جهاددانشگاهی در مورد گیاه دارویی پامچال اظهار کرد: یکی از برترین گیاهان دارویی که در درمان سینوزیت و عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی بچه ها تجویز می گردد گیاه پامچال یا پریمولا (primula vulgaris) است.

او مهم ترین و اصلی ترین هدف درمان با این گیاه را افزایش خلط آوری و درمان سرفه دانست و اسم کرد: ریشه پامچال حاوی ساپونین ها، گلیکوزید ها و روغن فرار بوده است و در مخلوط های چای، اغلب این دارو با رازیانه و آنیسون ترکیب می گردد. بعلاوه این گیاه به علت وجود مشتقات اسید سالیسیک دارای خاصیت ضد التهابی هم است.

غفارزادگان اضافه نمود: جوشانده گیاه پامچال در درمان برونشیت های خشک یاری کننده است، زیرا سبب تجزیه شدن (حل شدن) موکوس می گردد، بنابراین تنتور پامچال را برای نوجوانان هم می توان تجویز کرد و در این موارد 10-20 قطره از این تنتور برای چهار بار در روز باید مصرف گردد.

رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی تاکید نمود: همچون سایر گیاهان دارویی مصرف بیش از میزان و خودسرانه گیاه پامچال مضر است و همراه با دارو های شیمیایی به ویژه دارو های مربوط به بیماری های عصبی مانند دارو های ضد تشنج و ضد افسردگی همزمان مصرف نگردد.

منبع: وبلاگ ورزشی چلسی

منبع: جام جم آنلاین

به "تاثیر شگفت آور یک گیاه دارویی در درمان بیماری های تنفسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر شگفت آور یک گیاه دارویی در درمان بیماری های تنفسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید