رئیس دانشگاه علم و صنعت عنوان نمود؛ قانون منع به کارگیری بازنشستگان برای دانشجویان شغل ایجاد نمی کند

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، ذاکری گفت: در بحث قانون منع به کارگیری بازنشستگان، تنها تعدادی محدود از صندلی شغلی برای متقاضیان باز خواهد شد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت عنوان نمود؛ قانون منع به کارگیری بازنشستگان برای دانشجویان شغل ایجاد نمی کند

به گزارش خبرنگار ، جبار علی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت در مراسم افتتاحیه جشنواره کار صدف که در دانشگاه علم و صنعت در حال برگزاری است، اظهار کرد: دانشگاه علم و صنعت جزو دانشگاه های سطح یک کشور است و عموما درصدی بالا از دانش آموختگان این دانشگاه جذب بازار کار می شوند، در این میان این قبیل همایش ها فرصتی خوب برای ارائه توانمندی های متقابل دانشگاه ها و دانش آموختگان است.

وی در ادامه گفت: شرکت های دانش بنیان در این جشنواره حضور دارند و دانشجوها با شرکت در این جشنواره با توجه به توانمندی و تخصصی که دارند خود را به این شرکت ها معرفی نموده و توانمندی هایشان را به آنان عرضه می نمایند، شرکت ها نیز با توجه به نیازها و فعالیت هایی که انجام می دهند، متخصصین را جذب می نمایند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت بیان نمود: بیشتر این شرکت ها شرکت هایی نوپا و نوآور هستند که قطعا از ایده ها و خلاقیت های دانش آموختگان برای تکمیل نیازهای صنعتی خود استفاده می نمایند.

ذاکری اظهار کرد: برگزاری این جشنواره ها ضروری و کاربردی است و می تواند موجب معرفی دانش آموخته و شرکت ها به یکدیگر گردد، در این بین امیدواریم خروجی این جشنواره ایجاد ارتباط بین شرکت ها و دانشگاهیان باشد و بتوانیم آماری خوب برای جذب فارغ التحصیلان ارائه دهیم.

وی بیان نمود: در بازدید از غرفه ها این نکته را به آنان تاکید کردیم که طی دو ماه آینده بازخورد حضورشان را به دانشگاه ارائه دهند تا بتوانیم نتیجه کار را آنالیز نموده و در صورت همسان بودن نتیجه با پیش بینی های ما، برگزاری جشنواره در سالهای آینده تداوم پیدا نموده و از شرکت هایی بیشتر استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علم و صنعت درباره قانون منع به کارگیری بازنشستگان توضیح داد: باید این نگاه که دانش آموخته پس از فارغ التحصیلی وارد کار دولتی گردد، تغییر پیدا کند. فارغ التحصیلان باید در فکر کارآفرینی باشند، در هر دوره از بین فارغ التحصیلان دانشگاه علم و صنعت چند کارآفرین بیرون آمده اند و این کار موجب اشتغال اکثریت دانش آموختگان شده است.

وی در ادامه گفت: در بحث قانون منع به کارگیری بازنشستگان، تنها تعدادی محدود از صندلی شغلی برای متقاضیان باز خواهد شد و اگر فکر کنیم که فرصت کاری برای دانش آموختگان ایجاد شده، کاملا اشتباه است.

ذاکری در خاتمه گفت: برای جستجوی کار باید مسیر درست را طی کرد و به سمت شرکت های نوآور و کارآفرین قدم برداشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رئیس دانشگاه علم و صنعت عنوان نمود؛ قانون منع به کارگیری بازنشستگان برای دانشجویان شغل ایجاد نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس دانشگاه علم و صنعت عنوان نمود؛ قانون منع به کارگیری بازنشستگان برای دانشجویان شغل ایجاد نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید