طلای بدون جایگزین مانده!

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، خبرنگاران: در حالی که بعضی پیشنهاد می نمایند که بیت کوین می تواند در تنش های مالی و فروپاشی بازار بعنوان جایگزینی برای طلا عمل کند، کارشناسان این مساله را عملی نمی دانند.

طلای بدون جایگزین مانده!

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، به نقل از سایت طلا؛ چه آماده باشید و چه نباشید، یک فروپاشی بازار در راه است. گرچه این اتفاق همیشه امکان وقوع دارد اما کسی نمی داند دقیقا چه زمانی رخ می دهد، تا چه حد آسیب می زند و و چشم انداز بهبودی آن کجاست. اما آنهایی که کوشش می نمایند زمان آن را معین نموده، شدت و شکل آن را پیش بینی نمایند ممکن است کاملا اشتباه نمایند و از این بازار غیرقابل پیش بینی عقب می مانند.

بهترین راه برای سروکار داشتن با چنین بازار بی ثباتی، آماده شدن برای هر کاری است. سهام خود را خریداری کنید اما یک حصار نیز برای دارایی خود معین کنید . یک طرح B داشته باشید که اگر همه چیز خراب شد و یا مطابق برنامه ریزی های شما پیش نرفت، بتوانید از آن بهره ببرید.

اینکه بیت کوین یا هر ارز رمزنگاری شده دیگری می تواند به عنوان جایگزین طلا عمل کند را فراموش کنید . بعضی افراد معتقدند که بیت کوین در صورت جایگزینی با طلا، می تواند عملکرد و رفتاری مانند طلا از خود نشان دهد. در اواخر سال 2017 و هنگامی که بیت کوین در اوج محبوبیت خود قرار داشت اعلام کردیم که مبادله طلا با رمزارز به شدت بی ثبات، ایده خوبی نیست. و گرچه این دارایی از نظر فنی به عنوان دارایی جایگزین (جایگزین سهام) در نظر گرفته می شد اما این تجارت بعضی از سفته بازان بود که سهام بازارهای سرمایه را تعقیب می کردند.

بیت کوین در واقع یک ارز نیست، چیزی مسخره و بی ثبات است که هر دو سوی یک معامله بیت کوینی ، ریسک غیرمنطقی را متحمل می شوند. بیت کوین حتی یک سرمایه گذاری هم نیست ، این گمان وجود دارد که ارزش آن منوط به تغییر و تحولات فنی است. در مقابل طلا یک پناهگاه امن است و در روزهای ناآرامی و تنش در بازار، مانند یک بیمه نامه مطمئن عمل می نماید.

به این روزهای بازار نگاه کنید، بی شک اکنون بیت کوین یک جایگزین برای طلا نیست. در اتفاقات بزرگی که در فوریه و مارس و به واسطه شیوع کووید19 در کف بازار روی داد، این ارزهای دیجیتال بودند که علیرغم گزافه گویی هایی پیشین، به شدت در کف بازار سقوط کردند. در حقیقت، بیت کوین بسیار سخت تر و شدیدتر از بازارهای سهام سقوط نموده و تقریباً نیمی از ارزش خود را از اوج به زیر ، از دست داده است.

منبع: اقتصادنیوز

به "طلای بدون جایگزین مانده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طلای بدون جایگزین مانده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید