قومیت و قوم گرایی در ایران به چاپ هفدهم رسید، فروپاشی در پله هفتم

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی ، کتاب قومیت و قومیت گرایی در ایران، افسانه و واقعیت نوشته دکتر حمید احمدی از سوی نشر نی به چاپ هفدهم رسید و چاپ هفتم کتاب فروپاشی چگونه جوامع راه فنا یا بقا را برمی گزینند اثر جرد دایموند ترجمه فریدون مجلسی به وسیله نشر نو روانه بازار نشر شد.

قومیت و قوم گرایی در ایران به چاپ هفدهم رسید، فروپاشی در پله هفتم

کتاب قومیت و قوم­گرایی در ایران، افسانه و واقعیت به قلم حمید احمدی، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، کوشش نموده است که با دیدی نسبتا ژرف مسئله قومیت در خاورمیانه و به ­ویژه در ایران را مورد واکاوی قرار دهد. در ابتدا با این طرح این مساله که آیا قوم گرایی در ایران یک واقعیت است یا بیشتر یک افسانه است؟ فکر مخاطب درگیر می ­گردد.

در ادامه واقعیت­ های تاریخی در نقد و رد قوم­گرایی در ایران تا پیش از قرن بیستم میلادی آورده می­ گردد. سپس نویسنده در قالب یک چارچوب نظری که سه عامل مهم را در شکل ­گیری هویت قومی در ایران مدنظر دارد، بحث را ادامه می دهد. شکل ­گیری دولت مدرن از سال 1300 خورشیدی، نقش نخبگان فکری و سیاسی و سیاست بین ­الملل حاکم در طول یک قرن گذشته به عنوان عوامل اصلی به وجود آمدن قومیت در ایران مطرح می­ گردد.

بعلاوه در این کتاب سعی شده است که در هر فصل، مباحث با آنالیز شرایط تاریخی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی سه گروه عمده زبانی و مذهبی ایران، یعنی آذری­ ها، نمودها و بلوچ­ ها انطباق یابد.

چاپ هفدهم کتاب قومیت و قوم گرایی در ایران، افسانه و واقعیت به قلم دکتر حمید احمدی در 447 صفحه و به قیمت 130 هزار تومان به وسیله نشر نی منتشر شد.

کتاب فروپاشی چگونه جوامع راه فنا یا بقا را برمی گزینند اثر جرد دایموند ترجمه فریدون مجلسی است که ار سوی نشر نو به بازار کتاب روانه شد.

چگونه جهان ما می تواند به برترین شکل از خودکشی زیست بومی جلوگیری کند؟

آسیب های زیست محیطی، تغییرات آب و هوایی، جهانی شدن، رشد سریع جمعیت، تصمیم های سیاسی نابخردانه همه عواملی بوده اند که در سراسر جهان باعث فروپاشی جوامع شده اند، اما برخی جوامع با چاره اندیشی های مناسب راه بقا را در پیش گرفتند.

جرد دایموند به یافتن الگوی بنیادین فاجعه می پردازد و با استفاده از رشته ای از روایت های فرهنگی - تاریخی جالب نظریه ای فراگیر و جهانی ارائه می دهد. فروپاشی از فرهنگ های پولینزیایی در جزیره ایستر به تمدن های پررونق آناسازی و مایا در امریکا و پایان به مهاجرنشین محکوم به فنای وایکینگ ها در گرینلند می رسد. امروز هم مشکلاتی مشابه فرا روی ماست و هم اکنون فاجعه گریبانگیر رواندا و هاییتی شده است و حتی چین و استرالیا سعی دارند با ابداع روش های نوین با آن به مقابله برخیزند.

کتاب هوشمندانه و روشنگر و بسیار مجذوب کننده فروپاشی جای خود را در میان کتاب های اساسی زمانهٔ ما باز نموده است و به بیش از 31 زبان ترجمه شده است.

چاپ هفتم کتاب فروپاشی چگونه جوامع راه فنا یا بقا را برمی گزینند اثر جرد دایموند با برگردان فریدون مجلسی در 656 صفحه به بهای 185 هزار تومان از سوی نشر نو روانه بازار نشر شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "قومیت و قوم گرایی در ایران به چاپ هفدهم رسید، فروپاشی در پله هفتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قومیت و قوم گرایی در ایران به چاپ هفدهم رسید، فروپاشی در پله هفتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید