لکسوس LC در مقابل پورشه 911

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، خودروی لکسوس LC قرار است با خودروهایی چون بی ام و سری 8 و پورشه 911 رقابت کند.

لکسوس LC در مقابل پورشه 911

لکسوس LC 2022: لکسوس، این خودروساز ژاپنی، اصولا بر روی بهبود کیفیت و عملکرد سواری خودروهای خود تمرکز می نماید و اکنون روی LC 2022 به روز رسانی هایی را انجام داده است .

این خودرو قرار است با خودروهایی چون بی ام و سری 8 و پورشه 911 رقابت کند. این خودرو ژاپنی با دو پیشرانه ارائه می گردد که شامل یک نمونه V-8 تنفس طبیعی یا یک V-6 هیبریدی کارآمدتر است و LC را می توان به عنوان کوپه یا کانورتیبل ارائه می دهد.

سواری LC بسیار راحت است و فضای داخلی آن با وسایل بسیار زیبا و مجموعه ای از جایگاه های راحت ارائه شده است. Bespoke Build یکی از تریم هایی است که در این خودرو ارائه می گردد و می توان آن را به شکل کوپه و با پیشرانه غیر هیبریدی خریداری کرد.

این نسخه دارای یک بال عقب فعال، رینگ های 20 یا 21 اینچی منحصر به فرد، سقف شیشه ای یا فیبر کربنی، تزئینات بیرونی سیاه و فضای داخلی اختیاری به رنگ نارنجی است.

در زیر کاپوت این خودرو یک موترو 8 سیلندر با عملکرد بالا ارائه شده است که می تواند 471 اسب بخار قدرت و 398 پوند فوت گشتاور فراوری کند و در کنار آن دارای یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک است که باعث رانندگی روان می گردد.

پیشرانه دیگر LC500h حدود 354 اسب بخار نیرو محرکه برقی فراوری می نماید که از ترکیب یک موتور 3.5 لیتری V-6، یک جفت موتور الکتریکی، باتری لیتیوم-یون 1.1 کیلووات ساعتی و گیربکس اتوماتیک بی نظیر متغیر (CVT) ارائه می گردد.

فضای داخلی لکسوس LC500 بسیار شیک طراحی شده است و موقعیت عالی برای رانندگی ایجاد می نماید. کسانی که لکسوس LC500 کانورتیبل را انتخاب می نمایند، می توانند آن را با سقف پارچه ای آبی Marine خریداری نمایند که در کنار فضای داخلی سفید و آبی، بسیار زیبا به نظر می رسد.

در این تریم داخلی، جایگاه ها، تونل گیربکس و قسمت پایینی داشبورد، با رنگ سفید و سایر قسمت های کابین با چرم آبی پوشیده شده است. در نهایت نیز کالیپر های ترمز نارنجی رنگ، زیبایی خودرو را تکمیل می نمایند. باید منتظر ماند و دید که این به روز رسانی ها در سایر بازار ها نیز عرضه می شوند یا خیر.

پورشه 911 2022:

پورشه 911 GT3 با موتور تنفس طبیعی و اجزای الهام گرفته از اتومبیل های مسابقه ای، بهینه شده است. پورشه با سیستم تعلیق جلوی کنترل و یک بال عقب غیرمعمول که به جای پایین در قسمت فوقانی نصب شده ، 911 را بهبود بخشیده است.

نسخه GT3 پورشه 911 از زمان معرفی در سال 1999 تا به امروز، همواره یکی از مجذوب کننده ترین و قدرتمندترین نسخه های 911 در تاریخچه این خودرو به شمار رفته است. GT3 بعلاوه تنها 911 است که توربوشارژ نمی گردد و صدا های هیولایی 502 اسب بخاری 4.0 لیتری آن دارای شرایط الهام بخشی است.

این قدرت به وسیله گیربکس اتوماتیک هفت سرعته تله پاتیک PDK یا جعبه دنده شش سرعته دستی منتقل می گردد. به لطف نصب بی نظیر سیستم تعلیق 2022، 911 GT3 دارای یک سواری فوق العاده انعطاف پذیر، البته محکم و فرمان باورنکردنی است که تنها بعضی از دلایل نشاط آور بودن آن در رانندگی است.

همچون نسل گذشته، پورشه در نهایت سه نسخه کمی متفاوت از GT3 را ارائه می دهد. گفته شد در 911 GT3 یک پیشرانه 4.0 لیتری تنفس طبیعی وجود دارد که 502 اسب بخار قدرت فراوری می نماید. این موتور اساساً با پیشرانه 911 اسپیدستر آزمایش شده قبلی که به 9000 دور در دقیقه می چرخد، یکسان است.

گفتیم GT3 تازه هم هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه (با نام خانوادگی PDK) و هم دستی شش سرعته را ارائه می دهد، نمونه مجهز PDK که از آن استفاده شده، به خوبی خود را به نمایش گذاشت. قابل توجه ترین ارتقا عملکرد در GT3، سیستم تعلیق جلوی کنترل آن است که از نسخه اتومبیلرانی الهام گرفته شده و اولین نمونه برای فراوری 911 است.

سیستم تفریح موجود در 911 معمولی به نسخه GT3 راه پیدا می نماید. این بدان معناست که یک صفحه نمایش لمسی 10.9 اینچی در مرکز داشبورد ساکن است و با بعضی کنترل های فیزیکی روی فرمان و بعلاوه کنسول مرکزی تکمیل می گردد. از ویژگی های اتصال پورشه می توان به Apple CarPlay بی سیم و نقطه اتصال Wi-Fi اشاره نمود. بعلاوه گزینه ای برای ارتقا به استریو Bose وجود دارد.

فضای داخلی GT3 با طراحی تمیز و چیدمان ساده ای که ادای احترام به تکرار گذشته اتومبیل اسپرت فوق العاده پورشه را می دهد، شباهت زیادی به بقیه محصولات 911 دارد. با این وجود، تعداد انگشت شماری از ویژگی های منحصر به فرد در سراسر کابین وجود دارد. پشت آمپری GT3 هنوز دارای یک دور سنج آنالوگ برجسته است که در کنار نمایشگر های دیجیتال واقع شده است، اما حالت GT خاصی دارد که تمام اطلاعات مهم را مستقیماً روی نمایشگر های اطراف تاچ مرکزی قرار می دهد.

مدل های دارای جعبه دنده اتوماتیک بعلاوه یک دسته از شیفت دستی که جایگزین شیفت کنسول میانی مرکزی هستند را دارد. پورشه بعلاوه بیش از یک سبک از جایگاه های جلو را ارائه می دهد.

وبلاگ ورزشی چلسی مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "لکسوس LC در مقابل پورشه 911" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لکسوس LC در مقابل پورشه 911"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید