مدیرعامل جمعیت امام علی (ع): نگران بچه ها هستیم

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، شارمین میمندی نژاد، موسس جمعیت امام علی، مرتضی کی منش و کتایون افرازه دو عضو این جمعیت یکشنبه شب بازداشت شدند، دفتر این نهاد خیریه در دانشگاه صنعتی شریف پلمب شد و هنوز معلوم نیست که این بازداشت ها و تعطیلی حاصل چه شکایتی است، برای پیگیری باید به چه نهادی مراجعه کرد و شرایط بازداشت شدگان چیست.

مدیرعامل جمعیت امام علی (ع): نگران بچه ها هستیم

روزنامه اعتماد در ادامه می نویسد: در میان این ابهامات زهرا رحیمی، مدیرعامل جمعیت امام علی می گوید که جمعیت تحت پوشش آن ها سردرگم شده اند که تکلیف شان چه می گردد. رحیمی از آخرین شرایط اعضای بازداشتی جمعیت و برنامه های کاری شان به گفته است.

آخرین خبری که در خصوص پیگیری شرایط دستگیری آقای میمندی نژاد و دو همکار دیگرتان در جمعیت امام علی داشتیم این بود که فعلا خبری از امکان وثیقه گذاشتن و معرفی محل بازداشت نیست. تغییری در شرایط به وجود آمده؟ پیگیری های تان به کجا رسید؟

ما کماکان از شرایط شان بی خبریم. البته روز گذشته (دوشنبه) آقای کی منش با خانواده شان تماس گرفته و در حد 10 ثانیه صحبت نموده اند که بگویند حال شان خوب است، اما بیشتر از این هیچ اطلاعی نداریم که کجا هستند و شرایط شان در چه مرحله ای است.

یعنی حتی محل نگهداری هم معین نیست؟

رسما چیزی به ما اعلام نشده.

در موضوع مشخص وکیل به نتیجه رسیدید؟

فکر می کنم با گروهی از وکلا کار را پیش ببریم. البته فعلا در مرحله بازپرسی به جز وکلای ماده 48 اجازه انتخاب وکیل نداریم.

خب با شرایط فعلی از چه مرجعی جواب می خواهید؟

من حتی نمی دانم باید با چه کسی در تماس باشم. شما نشسته اید در خانه تان، یک سری می آیند در خانه را باز می نمایند، وسایلتان را می برند، همسرتان را هم می برند و می گویند فردا با وثیقه بیا دادسرا. وقتی می روید هیچ کس جوابی نمی دهد که این پرونده کجاست و در چه مرحله ای است و از آنجا به بعدش را دیگر نمی دانیم با چه کسی طرفیم و چه کسی باید جوابگو باشد (فقط در همین حد می دانیم) کسی که به پرونده ورود نموده، قرارگاه ثارالله است.

براساس چه شکایت یا اتهامی این بازداشت اجرا شده؟

در حکم ورود به منزل نوشته شده بود، توهین به رهبری و توهین به امام، برای شارمین.

روزنامه کیهان مطلبی شبیه به آنچه قبلا هم درمورد آقای میمندی نژاد منتشر نموده بود، کار نموده. همان موقع شما جوابیه ای برای روزنامه فرستاده بودید. اتهاماتی که در این مطالب مطرح می گردد در صورت داشتن سند می تواند اتهامات سنگینی باشد. شما هیچ وقت ادعا هایی که علیه جمعیت طرح می گردد را به صورت قضایی پیگیری نموده اید؟

تمام موارد اتهامی را پیگیری قضایی کردیم و تمام پرونده ها مختومه شده و ما به نتیجه ای نرسیده ایم. از اشخاص چه در توییتر، چه در کتاب هایی که علیه جمعیت منتشر شده و چه روزنامه ها و رسانه هایی که در خصوص جمعیت نشر اکاذیب کردند از همه آن ها شکایت کردیم که پرونده های شان موجود است. درمورد شکایت از فرد حتی از ما خواسته شده که هویت واقعی آن اکانت ها (در توییتر) را با کد ملی شناسایی کنیم به عنوان شخص حقوقی که من نمی دانم آیا این کار وظیفه ماست یا وظیفه آن نهاد؟ چون وقتی کسی با اکانت فیک کاری می نماید سریعا شناسایی اش می نمایند. اما این افراد هیچ وقت شناسایی نشدند و آن هایی هم که شناسایی شدند هیچ حکمی نگرفتند.

این فشار ها از چه زمانی روی شما بیشتر شد؟ یعنی از کی مجبور شدید بیشتر دست به پیگیری قضایی بزنید؟

فکر می کنم اوجش سیل پارسال بود و زمانی که حضور جمعیت در آن قضیه چشمگیر شد و به نظر آمد که جالب نیست که یک گروه مردمی زودتر از سایر جا ها برای یاری رسانی برسند. دقیقا از همان موضوع شروع کردند به داستان سازی تا براساس آن اذهان عمومی را نسبت به جمعیت مخدوش نمایند.

پلمب دفتر به این معناست که فعالیت های شما در همه کشور متوقف شده است؟

سیاست جمعیت امام علی بر این است تا جایی که در توانش هست به خدمات رسانی ادامه دهد. فعلا فقط دفتر (دانشگاه) شریف ما پلمب شده و در بقیه دفاتر مشغول خدمت رسانی هستیم. دوستان ما امروز (سه شنبه) در زمینه زاگرس سعی کردند در تهیه بلوئر ها (دمنده) مشارکت نمایند. فعالیت های ما کماکان ادامه دارد. ما همواره شفاف و در چارچوب قانون و طبق موازین عمل نموده ایم. از خودمان مطمئن هستیم. جمعیت به لحاظ اقتصادی وابسته به یاری های تک تک مردم است و جز این هیچ منبع اقتصادی نداشته. همه این ها در حسابرسی ها قابل دسترسی است البته حالا دیگر تمامی مدارک از ما گرفته شده و ثابت کردنش دیگر برعهده همین دوستان است. از لحاظ شفافیت اقتصادی و عملکردی و از لحاظ التزام به قوانین و عدم وابستگی، جمعیت خودش را ثابت نموده و حالا کسانی که اتهام زده اند باید ثابت نمایند که جمعیت در این مدت اصلا چه خطایی داشته که سزاوار این مجازات هاست. نمی دانم چرا دو تا جوان که در شروع زندگی شان هستند و انتخاب نموده اند به مردم خدمت نمایند الان باید در زندان باشند و پدر و مادرهای شان نگران.

اگر احیانا کار به جایی برسد که فعالیت های جمعیت به صورت کلی متوقف گردد، چند نفر تحت پوشش شما هستند که تحت تاثیر این قضیه قرار می گیرند؟

ببینید الان هم مدام پیغام داریم؛ از خانم های خانه های اشتغال مان پیغام داریم که نگران شده اند و می گویند سرنوشت مایی که اینجا تنها منبع امید و منبع درآمدمان است چه می گردد؟ 700 خانم هستند که از قِبل کاری که با زیرساخت های جمعیت انجام می دهند، دارند زندگی شان را به صورت کامل تامین می نمایند. دیروز می گفتند این محکمه کجاست که بیاییم شهادت بدهیم، زندگی ما در این جمعیت چه تغییری نموده. 4 هزار بچه هستند که تمامی ابعاد و زوایا زندگی شان تحت حمایت جمعیت است؛ از تغذیه گرفته تا بهداشت و آموزش و درمان. عظیم ترین نگرانی ما هم همین است، خود بچه ها نگران شده اند، دایم به من زنگ می زنند.

منبع: فرارو

به "مدیرعامل جمعیت امام علی (ع): نگران بچه ها هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل جمعیت امام علی (ع): نگران بچه ها هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید