معجزه آویشن در پیشگیری و درمان بیماری ها

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، از خواص آویشن می توانیم به درمان مسائل تنفسی، بهبود سلامت دستگاه گوارش، تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان التهاب و یاری به مبارزه با سرطان را نام ببریم.

معجزه آویشن در پیشگیری و درمان بیماری ها

آویشن گیاهی است که به خانواده نعناع تعلق دارد. مردم مصر و یونان باستان از آویشن استفاده می کردند. این گیاه کاربردهای آشپزی و درمانی متنوعی دارد. می توانید با اضافه کردن آویشن به رژیم غذایی خود از فواید فوق العاده آن بهره مند شوید. در مطلب امروز از وبلاگ ورزشی چلسی قصد داریم شما را با خواص درمانی آویشن آشنا کنیم.

خواص درمانی آویشن کدامند

آویشن، سلامت قلب را بهبود می بخشد

مطالعات مختلف این موضوع را تایید نموده اند که آویشن برای قلب مفید است. آویشن سطح کلسترول خون را کاهش می دهد. یکی از کارهای بسیار خوبی که می توانید انجام دهید این است که به جای نمک از آویشن بهره ببرید. این موضوع می تواند به محافظت از شما در برابر اثرات مضر نمک یاری کند. بر اساس یک مطالعه دیگر آویشن ممکن است به درمان آترواسکلروز یاری کند که یک نوع بیماری قلبی محسوب می گردد.

به درمان سرطان یاری می نماید

یاری به درمان سرطان یکی دیگر از خواص آویشن محسوب می گردد. آویشن ممکن است به پیشگیری از سرطان، به ویژه سرطان روده بزرگ (کولون) یاری کند. دلیل این خاصیت آویشن، وجود برخی ترکیبات مفید در آن است که از جمله آن ها می توانیم لوتئین و اسید اورسولیک را نام ببریم.

آویشن بعلاوه اثرات مثبتی روی سرطان سینه می گذارد. بعلاوه بر اساس مطالعات صورت گرفته می توان گفت که این گیاه به وسیله افزایش مرگ سلول های سرطانی به درمان سرطان سینه یاری می نماید.

دستگاه گوارش را تقویت می نماید

تقویت دستگاه گوارش یکی دیگر از خواص آویشن به شمار می رود. آویشن سرشار از ویتامین C است و به همین دلیل در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارد. علاوه بر این آویشن منبع خوبی از ویتامین A به شمار می رود که آن هم در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا اثرگذار است. این گیاه بعلاوه به شکل گیری گلبول های سفید یاری می نماید که این موضوع می تواند در قوی کردن سیستم ایمنی بدن اثرگذار باشد.

سلامت دهان و دندان را بهبود می بخشد

روغن آویشن می تواند به تسکین عفونت های دهان و دندان یاری کند. نشان داده شده که این روغن با باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک ها مبارزه می نماید. بعلاوه می توانید از آویشن به عنوان شوینده دهان بهره ببرید و با این کار به حفظ سلامت دهان و دندان خود یاری کنید.

برای این کار یک قطره روغن آویشن را در یک فنجان آب گرم بریزید و آن را خوب هم بزنید؛ مخلوط را چند دقیقه غرغره کنید. سپس آن را از دهان خود خارج کنید.

سلامت پوست را بهبود می بخشد

افزایش سلامت پوست یکی از خواص آویشن برای پوست به شمار می رود. روغن آویشن خواص ضدقارچی و ضدباکتریایی دارد و به همین دلیل از پوست در برابر عفونت های پوستی محافظت می نماید. این روغن یک ترکیب خانگی برای درمان آکنه محسوب می گردد. علاوه بر این روغن آویشن زخم ها، جراحات و بریدگی ها را بهبود می بخشد. این روغن حتی به تسکین سوختگی هم یاری نموده و به عنوان داروی خانگی راش (بثورات پوستی) عمل می نماید.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب 5 خاصیت شگفت انگیز سویا که نمی دانید را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا

به "معجزه آویشن در پیشگیری و درمان بیماری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معجزه آویشن در پیشگیری و درمان بیماری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید