نانومحصول های ضدجعل به بازار می آید

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، یک شرکت کانادایی از محصول جدید خود در حوزه فناوری ضدجعل مناسب برای تمام سطوح رونمایی کرد.

نانومحصول های ضدجعل به بازار می آید

شرکت کانادایی نانوتک سکیوریتی (Nanotech Security) محصول جدید خود موسوم به KolourDepth را در ونکوور رونمایی کرد. این محصول که در حوزه امنیت ضدجعل است حاوی رنگ، حرکت و ساختار سه بعدی است.

در بیانیه این شرکت آمده است که ترکیبی از فناوری نانو، الگوریتم های اختصاصی و روش های فراوری استاندارد موجب خلق محصول جدیدی در حوزه فناوری های ضدجعل شده است. گفته می گردد که KolourDepth برای فراوریکنندگان و طراحان اسکناس بسیار پرکاربرد است و می تواند ویژگی های غنی و جعل روی اسکناس ها ایجاد نماید.

تونی بولاک، مدیرعامل این شرکت می گوید: این محصول متناسب با احتیاج مشتری قابل تغییر است. در این محصول از عناصر امنیتی پیشرفته ای مانند تصاویر سه بعدی، تصاویر رنگی و حرکت در جهت های مختلف استفاده شده است. همچنین می توان با این فناوری، الگو های میکرو و نانومقیاس در اسناد و اسکناس ها ایجاد نمود. الگوریتم های این محصول می توانند با یک سیستم چاپ پرتو الکترونی ایجاد شوند.

نانوتک سکیوریتی از فناوری نانو برای ایجاد الگو های ضدجعل استفاده می نماید به طوری که اجزاء نانومقیاس را درون سطح قرار می دهد؛ بنابراین، می توان میلیارد ها آرایه را روی فلز یا پارچه قرار داد. نانوساختار های مورد استفاده این شرکت بین 50 تا 250 نانومتر است. این شرکت می گوید که این فناوری می تواند آرایه ها را روی طیف وسیعی از سطوح از جمله پلیمر، کاغذ و حتی پارچه قرار دهد.

این شرکت فناوری دیگری نیز دارد که نوعی تغییر رنگ در اثر چرخش محصول است. برای مثال، با حرکت دادن محصول به زوایای مختلف، رنگ محصول تغییر می نماید. این شرکت با استفاده از فناوری KolourOptik™ خود امکان فراوری رنگ های سفید و سیاهی را فراهم می نماید که با فناوری های رایج قابل دست یابی نیست.

این شرکت یکی از فراوریکنندگان محصولات امنیتی مبتنی بر فناوری نانو است. نانوتک سکیوریتی برای فراوری بعضی از محصولات، از فناوری تحت لیسانس دانشگاه زیمون فریسر استفاده می نماید. این شرکت با استفاده از فناوری های پتنت شده به فراوری محصولاتی در حوزه قضائی، دوربین های دید در شب و سیستم های ردیابی پرداخته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نانومحصول های ضدجعل به بازار می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانومحصول های ضدجعل به بازار می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید