ورود شرکت های دانش بنیان به عملیات اطفای حریق

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، رئیس سازمان جنگل ها گفت: با مکاتباتی که با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری داشتیم، یافته های جدید شرکت های دانش بنیان به یاری اطفای حریق در جنگل ها و مراتع آمده اند.

ورود شرکت های دانش بنیان به عملیات اطفای حریق

به گزارش گروه مالی وبلاگ ورزشی چلسی، مسعود منصور در حاشیه دوره آموزشی اطفای حریق با مدیران استانی درگیر با حریق اضافه نمود: امروز با دعوت از 11 مدیرکل استانی درگیر با حریق یک دوره آموزش یک روزه برای مقابله با آتش گرفتگی جنگل و مراتع با حضور اساتید نیرو های مسلح برگزار گردید.

وی گفت: آموزش های داده شده با موضوع اطفای حریق به وسیله بالگرد و خدمات هوایی بود و خلبانان هماهنگی های لازم را با مدیران اجرایی انجام دادند.

منصور ادامه داد: یکی از اختراعات شرکت های دانش بنیان درباره جلوگیری از پیشرفت آتش، امروز آزمایش شد و جواب آن مثبت بود.

وی اضافه نمود: این محلول جدید بر پایه آب است که بر محیط پاشیده می گردد و اگر حریق به آن برسد دیگر گسترش پیدا نمی کند و در جا متوقف می گردد.

این مقام مسئول گفت: البته در هفته آینده باید کار مطالعاتی تکمیلی بر روی این محلول انجام گردد و اگر تست های نهایی را گذراند به زودی در اختیار استان ها قرار می دهیم.

رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور گفت: این محلول هیچ گونه آثار مخرب زیست محیطی ندارد و از همه مهمتر اینکه فراوری داخل و هر لحظه در دسترس است.

وی گفت: این محلول در یکی از کشور های پیشرفته وجود داشته، اما به دلیل تحریم ها امکان انتقال آن به داخل کشور وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ورود شرکت های دانش بنیان به عملیات اطفای حریق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود شرکت های دانش بنیان به عملیات اطفای حریق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید