پیک بار 8806 مگاوات در دمای 54 درجه مردادماه به ثبت رسید

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: پیک بار 8806 مگاوات در دمای 54 درجه مردادماه به ثبت رسید که رشد 3.7 درصدی را نشان می دهد.

پیک بار 8806 مگاوات در دمای 54 درجه مردادماه به ثبت رسید

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: از ابتدای امسال تا خاتمه شهریور 135 روز دمای بالای 40 درجه که تا 54 درجه نیز در نوسان بوده به ثبت رسید و در این مدت پیک بار 8806 مگاوات در دمای 54 درجه مردادماه به ثبت رسید که رشد 3.7 درصدی را نشان می دهد.

محمود دشت بزرگ می گوید: 83 درصد این پیک مصرف مربوط به بخش خانگی و استفاده از سیستم های سرمایشی بوده است و با اقدامات اجرا شده در مدیریت شبکه و همراهی مشترکان در مدیریت مصرف، عبور پیروز و بدون خاموشی از پیک مصرف تابستان 1401 داشته ایم.

به گفته او با وجود عبور پیروز از پیک بار تابستان 1401 مسائلی نیز در شبکه وجود داشته است که از جمله آن ها می توان به کمبود شدید منابع آبی که باعث محدودیت فراوری برق در نیروگاه های برق آبی شده، تاخیر در به مدار آمدن نیروگاه دوکوهه اندیمشک و ناپایداری و کاهش عملکرد بعضی از نیروگاه های حرارتی اشاره نمود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: از دیگر مسائل شبکه برق می توان به شرایط جوی مانند اثرات طوفان مونسون، گرد و غبار (40 روز در امسال) و رطوبت 100 درصدی در شبکه انتقال اشاره نمود.

به گفته دشت بزگ با همه این محدودیت ها با تمهیدات اندیشیده شده پایداری شبکه برق حفظ شد، ضروری است که قبل از تابستان 1402 بهینه سازی شبکه انجام و برای جبران کمبود فراوری نیروگاه دوکوهه اندیمشک با حداکثر ظرفیت به بهره برداری برسد و احداث نیروگاه های مقیاس کوچک و فراوری پراکنده نیز در دستورکار قرار گیرد.

وبلاگ ورزشی چلسی خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پیک بار 8806 مگاوات در دمای 54 درجه مردادماه به ثبت رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیک بار 8806 مگاوات در دمای 54 درجه مردادماه به ثبت رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید