کانادا در جایگاه سیزدهم ایستاد

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی به نقل از اینسید انتشار شاخص رقابت پذیری استعدادهای جهانی در سال 2021 نشان می دهد به تازگی رقابت بر سر جذب و پرورش استعدادهای شاخص به رقابتی سنگین و یکی از راهبردهای کلان تبدیل شده است.

کانادا در جایگاه سیزدهم ایستاد

پیدایش همه گیری کرونا و رواج یافتن دورکاری منجر به روش ارتباط های دیجیتال برای جذب استعدادها شده است.

از سویی دیگر در دوران پسا همه گیری، دولت ها برای سرپا نگه داشتن شرکت ها و کسب وکارها سعی بر ایجاد شغل براساس اهداف استراتژیک از جمله در زمینه استعدادیابی دارند. بازیابی مالی باعث رشد سریع اقتصادهای بزرگ شده، تا جایی که در بعضی از بخش ها کلیدی با کمبود نیروی کار روبرو شده اند.

اگر تحولات ناشی از همه گیری مهار نشود، شکاف های اجتماعی در زمینه رفاه مالی، برابری، تنوع و فراگیری عمیق تر خواهد شد.

در بازیابی مالی کارگرانی که در بخش هایی مانند فناوری یا خرده فروشی خدمات نرم افزاری کار می نمایند، فرصت های شغلی بیش تری نسبت به کسانی در اختیار دارند که شغل شان را به خاطر تعطیلی کسب وکارهای ناشی از همه گیری از دست داده اند.

با این حال در صحنه رقابت استعدادهای جهانی، تعدادی از اقتصادهای جهانی با عایدی میانه توانسته اند از پیشرفت و پویایی قابل توجهی برخوردار شوند.

برای نمونه، چین و روسیه که سال گذشته جزو کشورهای در کوشش برای افزایش رتبه بندی کشف و پرورش استعدادها بودند، در سال 2021 رشد چشمگیری داشته اند. در منطقه آمریکای جنوبی، شیلی در یک چهارم برتر رتبه بندی ظاهر شده و در خاورمیانه، امارات متحده عربی همچنان بالاترین جایگاه در زمینه جذب و حفظ استعدادها را به خود اختصاص داده است.

آنالیز کلی شاخص رقابت پذیری استعدادها در سال گذشته نشان می دهد، رتبه های بالاتر این جدول در اختیار کشورهایی قرار گرفته است که از سطح عایدی بالاتری نیز برخوردارند. بعلاوه سیاست گذاری ها و سرمایه گذاری پایدار برای افزایش توانمندی کشورهای پیشرفته تر در آموزش، تقویت مهارت ، جذب و حفظ استعدادهای جهانی وجود دارد.

بر اساس آخرین گزارش رقابت پذیری استعدادها کانادا رتبه سیزدهم را به خود اختصاص داده است. بعلاوه 20 کشور برتر به ترتیب شامل، سوییس، سنگاپور، ایالات متحده، دانمارک، سوئد، هلند فنلاند، لوگزامبورگ، نروژ، ایسلند، استرالیا، انگلستان، کانادا، آلمان، نیوزیلند، ایرلند، بلژیک، اتریش، فرانسه و ژاپن است.

در رتبه بندی شاخص رقابت پذیری استعدادهای جهانی، امارات متحده عربی بیست وپنجم، کره جنوبی بیست وهفتم، قطر سی وششم، چین سی وهفتم، عربستان سعودی چهل و یکم، بحرین چهل وچهارم، روسیه چهل وپنجم، عمان چهل وهشتم و هند هشتادوهشتم است. در این رتبه بندی ایران جایگاه یک صد را در اختیار دارد.

منبع: خبرکانادا

به "کانادا در جایگاه سیزدهم ایستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا در جایگاه سیزدهم ایستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید