گیشه های سرد و خلوت در کمرکش تابستان، سالن های سینما فقط زنده اند، خبری از رونق نیست!

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، در روزهای گرم و کرونایی تابستان 99، سالن های سینما همچنان روزهای سردی را تجربه می نمایند.

گیشه های سرد و خلوت در کمرکش تابستان، سالن های سینما فقط زنده اند، خبری از رونق نیست!

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری وبلاگ ورزشی چلسی، گیشه سینمای ایران در کمرکش تابستان و روزهای گرم مردادماه همچنان کم رونق و سرد است.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی سامانه مدیریت فروش و اکران سینما، فیلم های درحال اکران همچنان فروش پایین دارند که با توجه به هزینه های فراوری چند میلیارد تومانی فیلم ها، عجیب و تأسف برانگیز است. این درحالی است که از هفته گذشته و با تصمیم سازمان سینمایی مقر شد فیلم های روی پرده از شنبه تا چهارشنبه با بلیت های نیم بها اکران شوند.

فیلم سینمایی شنای پروانه به کارگردانی محمد کارت که کمتر از یک ماه پس از شروع اکران به درخواست تهیه کننده اش از پرده پایین آمد، همچنان با 2 میلیارد و 345 میلیون تومان فروش در صدر این جدول بی رونق است. این رقم حاصل حضور بیش از 140 هزار تماشاگر در سالن های سینماست.

اما پس از فیلم شنای پروانه به عنوان پیروز ترین فیلم جشنواره فجر سال گذشته که با فروشی کمتر از 2/5 میلیارد تومان به اکران خود خاتمه داد، فیلم کمدی خوب، بد، جلف2: ارتش سری به کارگردانی پیمان قاسم خانی واقع شده است. این فیلم نیز تا به امروز یک میلیارد و 305 میلیون تومان فروش را تجربه نموده است. اثری که از دو هفته پیش اکران آنلاین خود را نیز شروع کرد.

آمار فروش فیلم های در حال اکران

اما میزان فروش سایر فیلم های روی پرده نیز اوضاع اسفناکی دارد و بیش از هرچیز نشان دهنده شکست مطلق گیشه در روزهای پس از بازگشایی سینماها است. شکستی که باعث شده بعضی پردیس های سینمایی به اکران فیلم های خارجی مثل جوکر، 1917 و احضار2 روی بیاورند که این موضوع نیز در جای خود قابل آنالیز و تأمل است.

آمار فروش فیلم های سینمایی در حال اکران به توضیح زیر است:

1-خوب، بد جلف 2:ارتش سری (پیمان قاسم خانی)/ یک میلیارد و 435 میلیون تومان

2- زن ها فرشته اند2 (آرش معیریان) /410میلیون تومان

3- دنیا با من برقص (سروش صحت)/ 50 میلیون تومان

4- عطر داغ (علی ابراهیمی)/ 30میلیون تومان

5- یادم تو را فراموش (علی عطشانی)/ 23میلیون تومان

6-یلدا (مسعود بخشی)/ 21میلیون تومان

7- خروج (ابراهیم حاتمی کیا)/ 8 میلیون تومان

8- چهل و هفت (احمد اطراقچی و علیرضا عطاالله)/ 7میلیون تومان

این میزان فروش نشان می دهد که تماشاگران سینما با توجه به اوج گیری دوباره کرونا همچنان رغبتی برای حضور در سالن های سینما ندارند و سازمان سینمایی باید به فکر تمهیدات جایگزین برای شیوه اکران فیلم های سینمایی باشد.

راهکارهایی مانند بلیت نیم بها نیز که از این هفته اعمال شد، تأثیر چندانی بر استقبال مردم نگذاشته است و باید به فکر شیوه های جدید اکران فیلم بود. شیوه هایی که بتواند نگرانی مردم از حضور در اماکن مسقف و سربسته را رفع کند تا مخاطبان حاضر شوند تا به سینما بروند. از سوی دیگر تقویت اکران آنلاین و گسترش زیرساخت های آن می تواند تا حد زیادی در این زمینه راهگشا باشد.

4104/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "گیشه های سرد و خلوت در کمرکش تابستان، سالن های سینما فقط زنده اند، خبری از رونق نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیشه های سرد و خلوت در کمرکش تابستان، سالن های سینما فقط زنده اند، خبری از رونق نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید