27 دیپلمات روس طی چند روز آینده آمریکا را ترک می نمایند

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، سفیر روسیه در واشنگتن گفت: 27 دیپلمات روس مجبور هستند تا روز یکشنبه خاک ایالات متحده را ترک نمایند، 28 کارمند دیگر تا انتها خرداد ماه آمریکا را ترک خواهند کرد و پس از این اخراج، فقط 184 کارمند در سفارت روسیه باقی می مانند.

27 دیپلمات روس طی چند روز آینده آمریکا را ترک می نمایند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ورزشی چلسی، در سال 2021 و در واکنش به تحریم های ضدروسی اعلام شده به وسیله واشنگتن و اخراج گروه دیگری از دیپلمات های روسیه، مسکو محدودیت هایی را برای استخدام شهروندان روس و سایر کشورها به وسیله دفاتر دیپلماتیک آمریکا در این کشور اعمال کرد.

به این بهانه، سفارت ایالات متحده در بهار سال 2021 تصمیم گرفت تا مقدار خدمات کنسولی ارائه شده خود را کاهش دهد و حتی صدور ویزا برای دیپلمات های روسی نیز کند شد. طبق اقدامات تلافی جویانه طرف روسی، سفارت آمریکا در مسکو از پاییز سال 2021 به مدت پنج سال با حداقل کارکنان خود، یعنی 120 کارمند، به کار خود ادامه داده است.

جان سالیوان سفیر ایالات متحده آمریکا در روسیه در اواخر سال گذشته میلادی یادآور شده بود که ایالات متحده قادر به افزایش حضور دیپلماتیک خود در روسیه نیست، زیرا ظاهراً دیپلمات ها ی آمریکایی قادر به دریافت ویزا روسیه نیستند. سالیوان شرایط فعلی را یک ب ن بست ویزای نامیده بود.

خبرگزاری اینترفکس در این رابطه گزارش داد، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا شب گذشته اظهار داشت که گروهی متشکل از 27 دیپلمات روس مجبور هستند تا پیش از خاتمه هفته جاری (روز یکشنبه) خاک ایالات متحده را ترک نمایند. به گفته وی، 28 کارمند دیگر دیپلماتیک نیز تا خاتمه ماه ژوئن (خرداد ماه) آمریکا را ترک خواهند کرد.

آنتونوف گفت: تا به امروز 23 کارمند در گروه نخست آمریکا را ترک نموده و چهار نفر دیگر روز شنبه، 29 ژانویه به میهن باز خواهند گشت. پس از این اخراج، فقط 184 کارمند از جمله دیپلمات ها و کارکنان اداری و فنی در سفارت روسیه باقی می مانند.

به گفته وی، طرف روسی خواهان ایجاد شرایط عادی برای زندگی تمامی دیپلمات ها در ایالات متحده و روسیه است. این دیپلمات در خاتمه گفت: پیشنهاد ما برای لغو همه محدودیت ها، از جمله در حوزه اعطای ویزا، به قوت خود باقی است.

سفیر روسیه در واشنگتن چند روز قبل نیز اعلام نموده بود که وزارت امور خارجه آمریکا به سفارت روسیه هشدار داده که در صورت عدم قبول شرایط آنها در مورد صدور ویزا برای نیروهای امنیتی سفیر آمریکا، خود وی نیز مجبور خواهد شد تا در ماه آوریل (فروردین ماه آینده) خاک ایالات متحده را ترک کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین تصمیم مقامات آمریکایی برای اخراج سفیر روسیه در صورتی که مسکو شرط صدور ویزا برای محافظان سفیر این کشور در مسکو را رعایت نکند، را یک تهدید جدی نامید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "27 دیپلمات روس طی چند روز آینده آمریکا را ترک می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "27 دیپلمات روس طی چند روز آینده آمریکا را ترک می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید