تایید یک داروی تازه به شکل اسپری برای درمان سردرد میگرنی

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، سازمان غذا و داروی آمریکا یک اسپری تازه استنشاقی از راه بینی را به عنوان درمانی سریع برای سردرد میگرنی در بزرگسالان تایید نموده است.

تایید یک داروی تازه به شکل اسپری برای درمان سردرد میگرنی

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی به نقل از سی ان ان این اسپری بینی با نام ژنریک زاوگپانت (zavegepant) که با نام تجاری زاوزپرت Zavzpre))به فروش می رسد، ممکن است درد و سایر علائم آزارنده میگرن را تا 1 5 دقیقه پس از مصرف بهبود بخشد.

شرکت فایزر که سازنده این دارو است، می گوید این دارو تا ماه ژوئیه سال 2023 به بازار خواهد آمد.

در حال حاضر شماری از انواع متفاوت داروها برای درمان میگرن در دسترس است، از جمله چندین نوع اسپری بینی. زاوزپرت نخستین دارویی است که به وسیله مهار کردن پپتید مربوط به ژن هورمون کلسی تونین (CGRT) - پروتئینی که در مغز آزاد می گردد و در التهاب نقش دارد- عمل می نماید. قرص های متعددی وجود دارند که CGRP را مهار می نمایند، اما شماری بسیاری از افراد دچار میگرن تهوع شدیدی را تجربه می نمایند و نمی توانند داروهایی را که باید بلعیده شوند، تحمل نمایند.

زاوزپرت بعلاوه داروی جایگزین برای افرادی است که دچار بیماری قلبی یا سایر بیماری هایی هستند که مانع از مصرف بی خطر سایر داروهای ضد میگرن هستند.

در دو آنالیز در افراد مبتلا به میگرن که نمی دانستند داروی زاوزپرت یا یک دارونما را دریافت می نمایند، این دارو در مقایسه یک اسپری بینی بدون هیچ ماده فعال در طول دو ساعت در تسکین میگرن موثرتر بود. مهمترین اثر جانبی این دارو تغییر حس بویایی بود که در یک پنجم بیماران رخ داد. سایر عوارض جانبی این دارو ناراحتی بینی و تهوع بود.

حمله میگرن می تواند اثر منفی قابل توجهی بر زندگی روزانه شخص داشته باشد. یکی از مهمترین خصوصیات داروها برای بیمارن دچار میگرن سرعت آغاز اثر این داروها است. زاوزپرت به عنوان یک اسپری بینی با جذب سریع دارویی یک درمان جایگزین برای افرادی است که احتیاج به تسکین درد دارند و به دلیل تهوع یا استفراغ نمی توانند داروهای خوراکی را تحمل نمایند. این دارو می تواند به این بیماران یاری کند به سرعت کارکرد طبیعی شان را بازیابند.

تخمین زده می گردد که میگرن بیش از 10 درصد جمعیت دنیا را مبتلا کند و این بیماری در زنان سه برابر بیشتر از مردان شایع است. علائم میگرن اغلب به صورت درد ضربان داری در سر است که می تواند برای ساعت ها و روزها ادامه یابد و ممکن است با حساسیت به نور و صدا، تهوع، استفراغ یا اختلالات بینایی همراه باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "تایید یک داروی تازه به شکل اسپری برای درمان سردرد میگرنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایید یک داروی تازه به شکل اسپری برای درمان سردرد میگرنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید