سرخ پوشی؛ مشخصه تمام بازارها در آغاز سال

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، خبرنگاران: آغاز جدی بازارها در سال 99 با سرخ پوشی تمام بازارها همراه بود.

سرخ پوشی؛ مشخصه تمام بازارها در آغاز سال

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی سهم سکه امامی در بین تمام بازارها بیشترین افت بود و این فلز گرانبها 5 درصد از ارزش خود را از دست داد. سکه امامی که 11 فروردین بالای 11 میلیون و 150 هزار تومانی قیمت خورده بود، روز پنج شنبه در محدوده 10 میلیون و 590 هزار تومان نهاده شد. این قیمت 175 هزار کمتر از روز چهارشنبه بود. پس از بازار سکه، می توان به فرایند نزولی دلار و بازار سهام نیز اشاره نمود. دلیل اصلی افت قیمت فلز گران بهای داخلی در هفته گذشته نیز همین افت بود. اسکناس آمریکایی در هفته گذشته 5/3 درصد از ارزش خود را از دست داد. دلار در آخرین روز هفته افت معناداری را تجربه کرد و کانال 25 هزار تومانی را از دست داد. اسکناس آمریکایی روز پنج شنبه در محدوده 24 هزار و 800 تومان نهاده شد که فاصله 360 تومانی با قیمت روز چهارشنبه داشت. در بازار سهام نیز شاخص کل این بازار 5/3 درصد از ارزش خود را از دست داد. شاخص کل در هفته سوم فروردین ماه 44 هزار و 625 واحد افت کرد.

نگاه بازارها به مذاکرات وین

به گفته فعالان مهم ترین عاملی که در هفته گذشته فرایند قیمت در تمام بازارها را تحت تاثیر قرار داد، مذاکرات وین بود. زمان هایی که بازار به مذاکرات نزدیک می شد، معامله گران در خرید احتیاط می کردند و بیشتر فروشنده می شدند. با این حال، زمانی که معامله گران مشاهده می کردند، مذاکرات به نتیجه مورد نظر آن ها نمی رسد، بار دیگر در موقعیت خرید قرار می گرفتند. روز آدینه نیز معامله گران ارز و سکه بار دیگر خریدار شده بودند که می تواند فرایند بازار در روز شنبه را تحت تاثیر قرار دهد.

بعضی دیگر از فعالان باور داشتند، و سکه در دوران تعطیلات، افزایش بدون پشتوانه ای را تجربه نموده بودند و با باز شدن بیشتر صرافی ها قیمت ها در راستا طبیعی و کاهشی نهاده شدند. به گفته فعالان در صورتی که در هفته جاری دلار به بالای مرز 25 هزار تومانی بازگردد، انتظارات کاهشی تقویت خواهد شد. برای بازیگران سکه هم چنان محدوده 10 میلیون و 500 هزار تومانی اهمیت دارد.

منبع: اقتصادنیوز

به "سرخ پوشی؛ مشخصه تمام بازارها در آغاز سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرخ پوشی؛ مشخصه تمام بازارها در آغاز سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید