سهم دختر از حقوق پدر فوت شده طبق قانون تازه

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، از جمله افرادی که این امکان را داشته که از حقوق بازنشستگی متوفی برخوردار شوند، فرزند دختر او بوده که با توجه به شرایط مذکور در قانون نو مستمری بگیران، سهمی از حقوق بازنشسته خواهد داشت.

سهم دختر از حقوق پدر فوت شده طبق قانون تازه

قانون نو مستمری بگیران دختر از آن موضوعاتی است که همیشه بر سر آن اختلاف بوده و پیرامون آن سؤالات متعددی می گردد. یکی از حق هایی که به افراد پرداخت می گردد و بسیار مهم است، حقوق بازنشستگی بوده که تا زمانی که فرد در قید حیات است به خودش و پس از فوت وی به وراث قانونی وی تعلق می گیرد؛ اما گرفتن این حقوق بازنشستگی دارای شرایطی است. همراه مجله اینترنتی وبلاگ ورزشی چلسی باشید تا به این موضوع بپردازیم.

قانون نو مستمری بگیران دختر

گفتنی است که قانون نو مستمری بگیران، همان قانون حمایت خانواده نو بوده که در سال 1391 به تصویب رسیده است. در ماده 48 خود، به شرح شرایط سهم دختر از حقوق پدر فوت شده خود می پردازد. در ادامه، این شرایط را آنالیز خواهیم کرد.

همان طور که می دانید دررابطه با حقوق بازنشستگی ما دو قانون داریم. اولین آن قانون تأمین اجتماعی بوده و دومی قانون استخدام کشوری. در هر دوی این قوانین تا پیش از تصویب قانون نو مستمری بگیر دختر دراین رابطه اشاره شده بود که این موضوع در این دو قانون با یکدیگر کاملاً تفاوت داشت.

با این شرح که در قانون تأمین اجتماعی، فرزند دختر تا سن 18 سالگی حق استفاده از حقوق پدر خود را داشت. به از این سن نیز سهم دختر از حقوق پدر فوت شده تنها در صورتی قابل پرداخت بود که دختر یا به تحصیل اشتغال داشته با به دلیل بیماری یا نقص عضو قادر به کارکردن نبود.

اما در قانون استخدام کشوری پرداخت حقوق بازنشستگی پدر به دختر تا سن 20 سالگی و مشروط به ازدواج نکردن دختر بود. بعد از آن سن نیز تنها درصورتی که دختر شوهر نکرده و اشتغال به تحصیل داشته باشد تا حداکثر سن 25 سالگی می تواند از حقوق بازنشستگی پدر خود بهره مند شوند. گفتنی است که دریافت پاداش بازنشستگی بازنشستگان کشوری، به وسیله وراث آن ها من جمله فرزند دختر دارای محدودیت سنی نبود.

در نهایت، قانون نو مستمری بگیران دختر به این اختلافات انتها داد و این قانون شرایط یکسانی را برای سهم دختر از حقوق پدر فوت شده، دررابطه با بچه ها بازنشستگان تأمین اجتماعی و خدمات کشوری، مقرر نمود.

شرایط دریافت سهم دختر از حقوق پدر متوفی خود

مطابق قانون نو مستمری بگیران، فرزند دختر، بدون محدودیت سنی از حقوق پدر فوت شده خود، بهره مند می شوند. تنها در دو حالت، حقوق او قطع خواهد شد که این دو حالت، عبارت اند از: داشتن شوهر و اشتغال وی.

گفتنی است که بر اساس قانون نو مستمری بگیران، فرزند پسر صرفاً تا 20 سالگی، حق استفاده از حقوق بازنشستگی پدر خود را دارد. پس از این سن، استفاده وی از حقوق پدر، صرفاً در صورتی ممکن خواهد بود که اشتغال به تحصیلات دانشگاهی داشته یا معلول ازکارافتاده نیازمند باشد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی مطلب چند نکته مهم پیرامون گرفتن اجازه خروج از کشور از مرد را مطالعه کنید.منبع: پیام دلتا

به "سهم دختر از حقوق پدر فوت شده طبق قانون تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم دختر از حقوق پدر فوت شده طبق قانون تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید