غذادهی به حیوانات ممنوع، 11 نکته درباره تبعات غذادهی به حیوانات

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، غذادهی به حیوانات موجب تغییر ذائقه غذایی آن ها و رشد جمعیت افسارگسیخته حیوانات می گردد.این افزایش جمعیت تبعات زیست محیطی بسیار را در پی دارد که بسیاری از افراد از آن آگاهی ندارند.

غذادهی به حیوانات ممنوع، 11 نکته درباره تبعات غذادهی به حیوانات

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، این روزها افراد به سبب مهربانی و با این تفکر که به حیوانات یاری و محبت می نمایند به آن ها غذا رسانی می نمایند، بدون آنکه از تبعات زیست محیطی و آسیبی که به حیوانات وارد می نمایند چیزی بدانند. به گفته عبداله سالاری- متخصص اکولوژی و مدیریت حیات وحش- این افراد با این کار باعث تغییر ذائقه غذایی حیوانات می شوند که در ادامه به 11 نکته از گفته های این متخصص اشاره می کنیم.

در زمینه غذادهی بین حیوانات حیات وحش و حیوانات شهری مانند سگ و گربه تفکیک وجود دارد، با این حال غذا دادن به هر دو گونه حیوانات حیات وحش و شهری کاملا اشتباه است.

معمولا شهرنشینان در یک دوره زمانی خاص اقدام به غذا دادن به سگ، گربه و سایر حیوانات شهری رها شده در کوی و برزن می نمایند. به تصور خودشان این کار خیلی درست است اما این کار باعث تغییر ذائقه غذایی حیوانات می گردد.

غذادهی به حیوانات شهری مهم ترین ضربه ای است که انسان ها به آن ها وارد می نمایند چراکه با این کار دسترسی این گونه ها را به غذا راحت می نمایند و آن ها دغدغه ای برای غذا دادن به توله های خود ندارند، به همین علت اقدام به افزایش فراوری مثل می نمایند.

انسان ها توانایی بالایی ندارند تا هم غذای خود را تامین و هم با رشد افسارگسیخته جمعیت حیوانات غذای کامل آن ها را فراهم نمایند، در نتیجه این امر معضلاتی زیادی را در پی دارد.

از مهم ترین معضلات رشد افسار گسیخته حیوانات در منطقه ها شهری می توان به گازگرفتن انسان ها به علت گرسنه بودن و رشد حیوانات وحشی در شهرها همانند روباه ها در منطقه ها حاشیه ای اشاره نمود.

بسیاری از گربه ها در این کشور پرندگان آوازه خوان در پارک ها و منطقه ها سرسبز را از بین می برند چون ذات گربه ها شکارچی است و دوست دارند برای غذا و ... این پرنده ها را شکار نمایند.

وجود پارک ها، فضای سبز محدود در شهرها از طرفی و رشد آسمانخراش ها از طرف دیگر تعداد پرندگان آوازه خوان شهری را کاهش داده و یا ثابت نگه داشته است.

وجود بیماری های مشترک بین سگ و گربه و انسان ها با گازگرفتگی این دو حیوان سبب ایجاد مشکلاتی برای انسان می گردد و عده زیادی از انسان ها به بیماری هایی از جمله هاری مبتلا می شوند.

غذای گونه هایی از جمله قوچ و میش علوفه موجود در مراتع است نه نان خشک بنابراین غذادهی به آن ها موجب ابتلای این گونه ها به اختلالات گوارشی و مرگ و میر می گردد.

کشورهای خارجی چون غذا دادن به حیوانات را دخالت در حیات گونه های جانوری و حیات وحش تلقی می نمایند، غذا دادن به حیوانات را جرم انگاشته می گردد و افراد را جریمه می نمایند بنابراین در ایران نیز باید احکام بازدارنده وضع گردد.

وقتی انسان ها غذای های مانده خود را در کلونی واحدی می ریزند، همه پرندگان و حیوانات در یک زمان در آن محوطه جمع می شوند. به همین علت اگر یکی از آن ها بیمار باشد بقیه را نیز بیمار و تلفات زیادی از این طریق ایجاد خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "غذادهی به حیوانات ممنوع، 11 نکته درباره تبعات غذادهی به حیوانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذادهی به حیوانات ممنوع، 11 نکته درباره تبعات غذادهی به حیوانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید