مدیریت بیماری دیابت با دستگاه کنترل از راه دور

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، محققان دانشگاه آیووا از تولید دستگاهی خبر داده اند که در قالب یک ابزار کنترل از راه دور برای مدیریت بیماری دیابت و کنترل سطح قند خون عمل می کند.

مدیریت بیماری دیابت با دستگاه کنترل از راه دور

این دستگاه کنترل از راه دور از میدان الکترومغناطیسی برای کاهش سطح قند خون و ارتقای توان واکنش بدن به انسولین استفاده می کند.

تلاش برای تولید دستگاه کنترل از راه دور برای مدیریت بیماری دیابت ایده تازه ای نیست و به سال 2014 باز می شود. اما تولید یک دستگاه مؤثر بدین منظور تا به حال ممکن نشده بود. میدان الکترومغناطیسی دستگاه جدید با عبور از بافت ها و غشای مختلف بدن، ژن هایی را فعال تر می کند که می توانند میزان قند خون را پایین تر بیاورند.

این دستگاه با موفقیت بر روی موش ها آزمایش شده و توانسته میزان قند خون آنها را کاهش دهد. محققان امیدوارند دستگاه یادشده بعد از تکمیل بررسی ها و آزمایش ها در آینده بر روی انسان ها نیز قابل استفاده باشد. آنها می گویند برخی مولکول های درون بدن انسان مانند آنتن های باریک مغناطیسی عمل می کنند و در برابر میدان های مغناطیسی فعال می شوند. تعدادی از این مولکول ها اکسیدکننده هایی هستند که بر روی متابولیسم بدن و رفتار الکترون ها تأثیر می گذارند و از آنها می توان برای کاهش قند خون بدن استفاده کرد.

یکی از این مولکول ها که در بدن افراد مبتلا به دیابت تأثیرگذار است، سوپراکسید نام دارد. مولکول یادشده به خوبی تحت تأثیر میدان های مغناطیسی قرار می گیرد و واکنش بدن در برابر انسولین را بهبود بخشیده و از همین طریق سطح قند خون را پایین می آورد. پژوهشگران امیدوارند این دستگاه در آینده نزدیک بر روی انسان هم قابل استفاده شود.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "مدیریت بیماری دیابت با دستگاه کنترل از راه دور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت بیماری دیابت با دستگاه کنترل از راه دور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید