مقتدایی: اقدام اخیر آمریکایی ها ناشی از ترس است نه قدرت ، ایران در همه ابعاد پیگیر موضوع است

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اقدام اخیر آمریکایی ها بیش از آنکه ناشی از قدرت آن ها باشد ناشی از ترس و ناتوانی آن ها در در عرصه بین المللی است.

مقتدایی: اقدام اخیر آمریکایی ها ناشی از ترس است نه قدرت ، ایران در همه ابعاد پیگیر موضوع است

عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی وبلاگ ورزشی چلسی، درباره اقدام ماجراجویی اخیر ارتش آمریکا، گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مستقل و متعهد به حقوق بین الملل در چارچوب مقررات ایکائو و شرایط های هوانوردی، حمل و نقل مسافر را انجام می دهد.

وی ادامه داد: سازمان ایکائو به عنوان یکی از سازمان های زیرمجموعه شورای مالی و اجتماعی سازمان ملل متحد، وظیفه امنیت پرواز و ایجاد استاندارد های و مقررات پروازی کشور ها را بر عهده دارد. قطعاً هواپیمایی ماهان در این چارچوب و در یک کریدور هوایی تعیین شده فعالیت می نموده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس توضیح داد: رفتار خشن ایالات متحده نقض واضح و آشکار حقوق بین الملل و مقررات ایکائو و همچنین عرفی است که از کشور های دنیا انتظار می رود و آمریکا نه تنها نزاکت بلکه مقررات را نیز نقض نموده و بر خلاف آن عمل نموده است.

مقتدایی با بیان اینکه این حرکت آمریکایی ها می تواند زمینه ساز اقدامات بعدی جمهوری اسلامی ایران باشد، گفت: اقدامات ایران می تواند چند بعد را در بر گیرد. مقابله به مثل و انجام اقدامات حقوقی و شکایت به مجامع بین المللی و پیگیری های قضایی در بعد حقوقی است و در کنار آن ایران ابعاد سیاسی را نیز در پیش رو دارد.

وی اضافه کرد: از جمله ابعاد سیاسی ایران، یک نامه اعتراضی به ایکائو، نامه دیگری به دبیرکل سازمان ملل متحد و ارسال شکایت ایران به شورای امنیت در جهت به مخاطره انداختن صلح و امنیت بین المللی است که به عنوان گزینه های روی میز برای جمهوری اسلامی وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به تنویر افکار عمومی و بهره گیری از رسانه های دنیا، بیان داشت: همچنین می توانیم در تعامل با دیگر کشور ها از آنها بخواهیم که با ورود به موضوع، هزینه ایالات متحده آمریکا را در این اقدام نابخردانه افزایش دهیم.

مقتدایی تاکید نمود: بنابراین جمهوری اسلامی کاملاً بر اساس مقررات بین المللی عمل نموده و اکنون آمریکاست که در سطح بین المللی نقض حقوق بشر را نشان داده است. اقدام ایالات متحده به عنوان یک حرکت خشن قطعاً بخشی از اقدامات تروریستی در سطح بین المللی هم محسوب می گردد.

وی در پاسخ به این سوال که علت ماجراجویی اخیر آمریکایی ها چه بوده است؟ گفت: اقتدار، استقلال و رفتار های متین کشورمان و احتیاج شدید ایالات متحده به حفظ قدرت خود در عرصه های بین المللی، سبب شده است تا آمریکا که اینک به عنوان یک کشور تحقیر شده در برابر دیدگان دنیایان قرار گرفته است از سر استیصال به چنین اقدامات خشونت بار و خلاف عرف حقوق بین الملل دست بزند.

مقتدایی در انتها بیان داشت: بنابراین اقدام اخیر آمریکایی ها بیش از آنکه ناشی از قدرت آن ها باشد ناشی از ترس و ناتوانی آن ها در عرصه بین المللی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مقتدایی: اقدام اخیر آمریکایی ها ناشی از ترس است نه قدرت ، ایران در همه ابعاد پیگیر موضوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقتدایی: اقدام اخیر آمریکایی ها ناشی از ترس است نه قدرت ، ایران در همه ابعاد پیگیر موضوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید