هشدار پکن به کاخ سفید درباره حذف چاینا تله کام از بازار آمریکا

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی به نقل از استار، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین مخالفت خود را با تهدید واشنگتن در خصوص ممانعت از فعالیت چاینا تله کام در بازار مخابراتی آمریکا اعلام نموده است. وی به مقامات کاخ سفید هشدار داده که باید هر چه سریع تر این مقابله غیرمنطقی با شرکت های چینی را متوقف نمایند و از اعمال فشار بر چاینا تله کام خودداری نمایند.

هشدار پکن به کاخ سفید درباره حذف چاینا تله کام از بازار آمریکا

ژائو لیجیان افزوده است: چین از دولت آمریکا می خواهد که از قوانین بازار تبعیت کند، از بسط مفهوم امنیت ملی خودداری کند و موضوع های مالی را سیاسی نکند و تداوم فعالیت و سرمایه گذاری چاینا تله کام را در آمریکا ممکن کند.

در روزهای اخیر تعدادی از وزارتخانه های آمریکا مانند وزارت دفاع، خزانه داری، دادگستری، تجارت و امنیت داخلی این کشور از کمیسیون فدرال ارتباطات ایالات متحده خواسته اند تا مجوز فعالیت مخابراتی چاینا تله کام را در این کشور لغو کند. این مجوز در سال 2007 به شرکت مذکور اعطا شده است.

کمیسیون فدرال ارتباطات ایالات متحده در ماه می گذشته از صدور مجوز فعالیت در خاک آمریکا برای شرکت چاینا موبایل نیز خودداری کرد. پیش از این تحریم های شدیدی توسط کاخ سفید بر علیه شرکت چینی هواوی نیز وضع شده بود. مقامات آمریکایی که از تسخیر بازارهای مخابراتی آمریکا و دنیا توسط شرکت های چینی هراس دارند، آنها را به جاسوسی و نقض امنیت ملی ایالات متحده متهم می نمایند. این اتهام بارها از سوی طرف چینی رد شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هشدار پکن به کاخ سفید درباره حذف چاینا تله کام از بازار آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پکن به کاخ سفید درباره حذف چاینا تله کام از بازار آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید