گیج فشار دیافراگمی

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، رپرتاژ آگهی- گیج فشار دیافراگمی زمانی که ما احتیاج به میزان گیری فشار غیر مستقیم یک سیال داریم می توانیم از آن استفاده کنیم که نسبت به سایر محصولات موجود در بازار عملکرد بهتری از آن گزارش شده است. البته باید در نظر داشت که در شرایط خاصی برای میزان گیری سیال و فشار آن امکان استفاده از فشارسنج های معمولی وجود نخواهد داشت در اینجا باید از ابزارهای خاص و متفاوتی استفاده کرد که دقیقا فشار دیافراگم یکی از آن محصولات می باشد که روش میزان گیری فشار آن ها نسبت به فشار سنج های معمولی فرق دارد.

گیج فشار دیافراگمی

همان طور که از نام آن پیداست گیج فشار دیافراگمی برمبنای یک دیافراگم یا یک پرده منعطف طراحی شده است که در نهایت تغییرات فشار را ثبت و تفسیر خواهد نمود اما تغییر فشار در سیستم منجر به تغییر مکانیکی خواهد شد و این تغییر مکانیکی باعث به حرکت در آمدن عقربه ها یا تغییر شرایط پرده های منعطف یا همان دیافراگم در فشارسنج می گردد.

البته باید در نظر داشت که تغییرات فشار محیطی هم موجب جابجایی و تغییر شرایط همان پرده دیافراگم یا پرده منعطف خواهد شد. مشاهده می کنیم که همه موارد به یک عقربه متصل است که جابجایی آن باعث به حرکت در آمدن عقربه ها شده و فشار را به ما نمایش می دهد که ثبت هم می گردد. البته باید در نظر داشت که در نمونه های پیشرفته و دیجیتالی این دستگاه ها که امروزه کاربرد بیشتری دارد به یاری جریان خروجی تفسیر خواهد شد و داده ها بر روی یک اپراتور نمایش داده می گردد.

یکی از ویژگی های بسیار مثبت و متفاوت فشارسنج های دیافراگمی این است که می توانند فشارهای وارد شده را به صورت غیر مستقیم ثبت نمایند در خصوص این فشارسنج ها هیچ ارتباطی بین سیال و دستگاه فشارسنج وجود نخواهد داشت. یکی از برترین موارد استفاده برای سیالات بسیار داغ، سیالات خورنده و سیالات چسبان است، که می توانند تاثیر بسزا و مستقیمی روی عملکرد دستگاه داشته باشند.

ویژگی مثبت بعدی این است که احتیاج به حضور شخص نمی باشد و کیفیت نهایی که نمایش داده می گردد مطلوب است. این دستگاه درصد خطای بسیار کمی خواهد داشت به این خاطر که در زمان قرارگیری در شرایط خاص، نویز و خطاها را از محیط اطراف خود دریافت می نماید بدون دخالت و تاثیر آن ها بر روی فشار نهایی، نتیجه آخر را نشان خواهد داد؛ به همین دلیل می توان به راحتی و با خیال راحت از آن ها استفاده کرد.

نکات خرید گیج فشار دیافراگمی

در نظر داشته باشید که هر موقع قصد خرید وسیله را دارید آن ها را با توجه به احتیاجها و کاربردهای متفاوت آنان انتخاب خواهید کرد. قبل از خرید تمام موارد فیزیکی و غیر فیزیکی تاثیر گذار باید لحاظ گردد تا بتوانید خرید مناسبی داشته باشید پس حتماً در هنگام خرید موارد زیر را لحاظ کنید.

کانکشن

محلی که گیج فشار دیافراگمی به سیستم شما متصل می گردد، کانکشن نام دارد اصولاً سایزهای کانکشن 02/1 اینچ است اما باید در نظر داشت که فقط در همین سایز فراوری نخواهند شد و مقدار های کوچکتر و بزرگتری هم دارند.

محدوده مقدار گیری فشار

هر وسیله ای که از آن استفاده می کنیم در حوزه های متفاوت، بعلاوه حوزه صنعت ظرفیت محدودی دارد و ما نباید انتظار داشته باشیم که با استفاده از یک دستگاه و خریداری آن ها بتوانیم فشار را در محیط های متفاوتی و در ظرفیت های مختلف مقدار گیری کنیم. در نظر داشته باشید که دستگاه های فشار هم محدوده و ظرفیت مشخصی دارند و امکان استفاده کمتر و یا بیشتر از آن ها وجود نخواهد داشت در نتیجه وسیله ای را بخرید که متناسب با احتیاج شما باشد تا جدا از استفاده بهینه در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

نمایشگر گیج فشار

یک نکته حائز اهمیت در این دستگاه ها قطر صفحه می باشد که در هنگام خواندن اعداد نمایشی در مسافت های دور و نزدیک تاثیرگذار هستند. از طرف دیگر با توجه به مدل گیج فشاری که انتخاب خواهید کرد ممکن است که صفحه نمایشگر شما از نوع دیجیتال یا عقربه ای باشد که هر کدام از آن ها می تواند در به دست آوردن نتایج نهایی دقیق و بدون خطای شما تاثیر گذار باشد.

متریال بدنه

در نظر داشته باشید زمانی که شما می خواهید دستگاهی را در محیط های خاصی مورد استفاده قرار دهید باید حتماً سازگاری خوبی با آن محیط داشته باشند تا بتوانند در مدت زمان طولانی در آنجا مقاومت نموده و به خوبی عمل کند و نتایج مطلوبی را به شما نمایش دهد. فشارسنج ها باید جنس و متریال بدنه آن ها به درستی انتخاب و ساخته گردد به خاطر اینکه این ابزار آلات در محیط های خورنده استفاده شده و باید با شرایط و تغییرات محیطی سازگار باشد. عموماً برای بدنه ها از برنج و آلومینیوم استفاده می گردد.

به صورت کلی در نظر داشته باشید که پارامترهای مختلف را در نظر بگیرید و برندهای متفاوتی که در بازار عرضه شده را مورد آنالیز قرار دهید تا بتوانید با استفاده از نکات بالایی که برای شما بیان نموده ایم برترین انتخاب را داشته باشید امیدواریم که بتوانیم در انتخاب فشار سنج دیافراگمی اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار داده و نباید فراموش کنید، گزینه انتخابی شما باید با شرایط کاری تان همخوانی خوبی داشته باشد تا بتواند نتایج مطلوبی را رقم زند.

شرکت ای شاپ صنعت در زمینه تامین تجهیزات ابزار دقیق، طراحی و مشاوره پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی و سایر صنایع کشور فعالیت گسترده دارد. شما عزیزان جهت خرید گیج فشار و یا هر گونه تجهیز دیگر می توانید به وسیله کارشناسان مجرب با شماره تلفن های 88746663-021 و 88746664-021 تماس گرفته و از مشاوره تخصصی این مجموعه بهره مند شوید.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "گیج فشار دیافراگمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیج فشار دیافراگمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید