240 کیلومتر آزادراه و بزرگراه به شبکه راه ها افزوده شد

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: در 2 سال اخیر 240 کیلومتر آزادراه و بزرگراه به مجموع شبکه راه های استان اضافه شده است.

240 کیلومتر آزادراه و بزرگراه به شبکه راه ها افزوده شد

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی آنلاین به نقل از ایرنا، ابوالقاسم سلطانی، دوشنبه 3 شهریور اضافه کرد: در این مدت بیش از 170 کیلومتر راه روستایی نیز در استان آذربایجان شرقی احداث، بهسازی و روکش گذاری شده است. طرح های حوزه راه و زیربناهای حمل ونقل استان با کمبود اعتبار روبرو هستند، دولت برای 24 پروژه ملی و 4 پروژه راه آهن در حوزه احداث زیربناهای حمل ونقل استان 18 هزار میلیارد تومان تعهد داده که کل اعتبارات تخصیص یافته سالانه دولت به این اداره کل برای اجرای این طرح ها کمتر از یک هزار میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: در اطراف کریدور تبریز - سهند با رعایت قانون دسترسی به آزادراه ها، پروژه های فرا شهری احداث می گردد، شهرستان تبریز در حوزه راه و شهرسازی دو مشکل اساسی دارد که شامل فقر ازلحاظ کاربری های فرا شهری و نداشتن پروژه های عظیم جذاب و گردشگری است.

سلطانی، ادامه داد: تنها پروژه های عظیم تبریز ائل گلی و لاله پارک بوده و پروژه آیسان نیز می توانست به یک کاربری فرا شهری و حتی ملی تبدیل گردد که موضوع محل احداث آن بسیار بحث برانگیز شد و ساخت آن را با چالش روبرو کرد. مطالعات لازم در راستای بازآفرینی شهری، اصلاح بافت های فرسوده ناکارآمد، رفع مسائل مناطق حاشیه نشین با همراهی شهرداری و ستاد بازآفرینی استان برای 10 سال آینده اجرا شده و اجرای آن ها با مسائلی روبرو است که باید با همکاری دستگاه های متولی و همکاری مردم این مسائل رفع گردد. این شهرک در طراحی اولیه قرار بود در سطح 132 هکتار احداث گردد که به دلیل قرارگیری بر روی گسل، داشتن شیب بالا و خطر ریزش بخشی از اراضی در راستای عمل به آیین نامه 2800 و لزوم رعایت مقررات لازم، در سطح 58 هکتار احداث می گردد.

آذربایجان شرقی 235 کیلومتر آزادراه، 453 کیلومتر عظیمراه، 922 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 75 کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و 441 کیلومتر راه روستایی دارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "240 کیلومتر آزادراه و بزرگراه به شبکه راه ها افزوده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "240 کیلومتر آزادراه و بزرگراه به شبکه راه ها افزوده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید