انتقاد شدید پکن از اقدامات تحریک آمیز آمریکا

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، وزارت خارجه چین روز سه شنبه طی بیانیه ای از اقدامات تحریک آمیز تقابلی آمریکا به شدت انتقاد کرد.

انتقاد شدید پکن از اقدامات تحریک آمیز آمریکا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ورزشی چلسی، در پی اقدام آمریکا در تعطیل کردن کنسولگری چین در تگزاس، وزارت خارجه چین طی بیانیه ای تقابل تحریک آمیز و بی ملاحظه آمریکا را مورد انتقاد قرار داد.

آمریکا در حالی دستور تعطیلی کنسولگری چین در ایالت تگزاس را صادر کرد که مدعی شده چین اقدام به ربودن مالکیت معنوی آمریکا می کند.

پس از آن بود که چین نیز در اقدامی مشابه دستور داد تا کنسولگری آمریکا در شهر چنگدو تعطیل شود.

هفته پیش وزارت دادگستری آمریکا چین را متهم کرد که به فعالیت های غیرقانونی از جمله جاسوسی گسترده و عملیات نفوذ در آمریکا می پردازد.

چین این ادعا را رد کرده و از نقض مکرر قوانین بین المللی توسط آمریکا انتقاد کرده است.

روز گذشته نیز سخنگوی وزارت خارجه چین اقدام نیروهای آمریکایی در ورود با زور به کنسولگری این کشور در شهر هیوستون را محکوم کرد.

بعد از ظهر جمعه و تنها چند ساعت بعد از آن که کنسولگری چین در تگزارس رسماً تعطیل شد مأموران آمریکایی با توسل به زور درب پشتی ساختمان کنسولگری را باز کردند.

آمریکا در ادامه سیاست خود برای فشار علیه چین چند روز پیش از پکن خواست کنسولگری خود در شهر هیوستون ایالت تگزاس را ظرف 72 ساعت آینده تعطیل کند.

وزارت خارجه چین در واکنش خاطرنشان کرد اتهام زنی های آمریکا روابط دوجانبه را تضعیف می کند و افزود به زودی اقدام متقابل مناسب را اعلام می کند. در واکنش، چین هم روز جمعه به آمریکا دستور داد ظرف 72 ساعت کنسولگری اش در شهر چنگدو را تعطیل کند.

ایالات متحده چهار ساختمان دیپلماتیک در چین دارد که شامل یک سفارتخانه در پکن و سه کنسولگری در چنگدو، شانگهای و شنیانگ است.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "انتقاد شدید پکن از اقدامات تحریک آمیز آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید پکن از اقدامات تحریک آمیز آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید