سهراب مرادی به آلمان می رود

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، سهراب مرادی رکوردار وزنه برداری جهان دردسته 96 کیلوگرم برای ادامه روند درمانی دیسک کمر و کتف آسیب دیده خود با هماهنگی فدراسیون و حمایت مسئولان ورزش دوباره راهی آلمان می شود.

سهراب مرادی به آلمان می رود

رضاعباسپور - سهراب مرادی ستاره وزنه برداری ایران و امید اول کاروان ورزش کشور برای کسب نشان طلا در بازی های المپیک قرار است هفته آینده برای ادامه روند درمانی کمر و کتف آسیب دیده اش راهی کشور آلمان شود.

رقابت های وزنه برداری قهرمانی دنیا از روز 27 شهریور به میزبانی تایلند برگزار می شود. رقابتی مهم برای تمامی وزنه برداران مدعی در سراسر دنیا که برای آنها حکم عبور از یک میدان معتبر گزینشی المپیک را ایفا می کند. با توجه به اینکه سال سرنوشت سازی برای وزنه برداری به خاطر کسب امتیاز ورودی به بازی های المپیک 2020 توکیو به شمار می رود، کاد فنی تیم ملی به دنبال ساختن وزنه برداران ابتدا برای درخشش در رقابت های دنیای 2019 است و سپس به دنبال معرفی 2 نماینده شایسته ایران برای اعزام به بازی های المپیک توکیو.

با این اوصاف اما در ابتدای راستا تشدید دردهای کهنه برخی از ستاره های نامدار وزنه برداری مثل سعید علی حسینی و رضا بیرالوند یا آسیب دیدگی های جدی که برای علی هاشمی و سهراب مرادی، 2 تن از امیدهای اصلی کسب مدال طلا هم در رقابت های دنیای پیش رو (2019 تایلند) و هم در بازی های المپیک (2020 توکیو) رخ داد، طوری برنامه آماده سازی کادر فنی تیم ملی را به هم ریخت،که روند سریع آماده سازی ملی پوشان وزنه برداری ایران در ابتدای راه با ریتمی کند و ارام توام شد. البته با پی گیری های اجرا شده، آسیب دیدگی اغلب بچه های نامدار وزنه برداری بهبود پیدا کرده و آنها دوباره با وضعیتی بهتر از قبل به جمع اردونشینان وزنه برداری اضافه شدند.

تنها دغدغه جدی که هنوز هم باعث نگرانی کادرفنی و اهالی وزنه برداری ایران شده، آسیب دیدگی های پی درپی سهراب مرادی است. البته آسیب دیدگی دیسک کمر سهراب با پی گیری خود او و حمایت کمیته ملی المپیک، در اولین اعزام سهراب به آلمان با موفقیت درمان شد. اما گویا پروسه درمانی دیسک کمر سهراب هنوز تکمیل نشده و به همین دلیل این وزنه بردار منتظر تعیین شدن تکلیف رییس جدید فدراسیون بود تا بار دیگر شرایط برای اعزامش به آلمان و ادامه روند درمانی او فراهم شود. البته قطعا سهراب فرصت را غنیمت شمرده و در مرحله دوم اعزامش به هانوفر آلمان ضمن تکمیل پروسه درمانی دیسک کمرش، وضعیت کتفش را نیز دنبال خواهد کرد.

شنیده ها حاکی از آن است که سهراب پروسه اخذ ویزای آلمان را انجام داده و به احتمال زیاد اوایل هفته آینده تهران را به مقصد هانوفر آلمان ترک می کند. مطمئنا حمایت مسئولان ورزش کشور در این برهه حساس برای درمان قطعی سهراب و رسیدن او به آمادگی کامل برای حضوری مقتدرانه در رقابت های دنیای و بعد از آن بازی های المپیک 2020 توکیو قابل توجه است. اگر این حمایت از سهراب مرادی با همین شیوه تا بازی های المپیک 2020 توکیو ادامه داشته باشد، بدون تردید باید منتظر درخشش، رکوردشکنی و کسب مرغوبترین مدال این دوره از بازی ها توسط سهراب مرادی در توکیو برای کاروان ورزش کشور باشیم.

5

منبع: ایران ورزشی

به "سهراب مرادی به آلمان می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهراب مرادی به آلمان می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید