نرخ یک شانه تخم مرغ 16 هزار تومان است

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، نبی پور گفت: روزانه بیش از 3 هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می شود که 250 تا 300 تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

نرخ یک شانه تخم مرغ 16 هزار تومان است

ناصر نبی پور نایب رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت وگو با خبرنگار ، با اشاره به اینکه قیمت تخم مرغ طی سه ماه اخیر نوسان چندانی نداشته است، اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 7 هزار و 800 تا 8 هزار تومان معادل شانه ای 16 هزار تومان است.

وی افزود: بنابر توافقی که با وزارت صمت داشتیم از 4 ماه پیش خاطرنشان کردیم که اتحادیه حاضر است هر کیلو تخم مرغ را با نرخ 7 هزار و 740 تومان در اختیار غرفه های میادین میوه و تره بار قرار دهد که طی این مدت بیش از 4 تن تخم مرغ بیشتر از ما خریداری نشده است.

نبی پور شرایط تولید تخم مرغ را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به عدم حذف گله های پیر بالای 90 هفته، روزانه بیش از 3 هزار تن تخم مرغ تولید می شود که با احتساب مصرف داخل 250 تا 300 تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

این مقام مسئول میزان صادرات تخم مرغ از ابتدای سال تا به امروز را 34 هزار تا 35 هزار تن خاطرنشان کرد.

نبی پور شرایط بازار نهاده های دامی را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: علی رغم آنکه قیمت مصوب هر کیلو ذرت یک هزار و 350 تومان و کنجاله سویا 2 هزار و 400 تومان است، اما هر کیلو ذرت با نرخ 2 هزار و 100 تومان و کنجاله 2 هزار و 800 تا 2 هزار و 900 تومان توزیع می شود، ضمن آنکه با کمبود شدید ذرت در بازار روبرو هستیم و به سختی می توان آن را پیدا کرد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار با اشاره به اینکه عرضه کنجاله سویا در روزهای اخیر دچار اختلال شده است، شرح داد: وزارت جهاد کشاورزی سامانه بازارگاه نهاده کشاورزی را برای عرضه برخی نهاده های دامی راه اندازی کرده تا شرکت های واردکننده نهاده وارداتی را در این سامانه عرضه کنند، اما متاسفانه این سامانه محلی برای دلالان شده است چرا که برخی شرکت های واردکننده کنجاله سویا با نرخ 2 هزار و 450 تومان عرضه می کنند، اما از تولیدکنندگان به ازای هر کیلو کنجاله درخواست 400 تومان خارج از لیست را دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نرخ یک شانه تخم مرغ 16 هزار تومان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ یک شانه تخم مرغ 16 هزار تومان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید