چرا بدن ما به روغن ماهی نیاز دارد؟

به گزارش وبلاگ ورزشی چلسی، انواع مختلفی از مکمل های غذایی در بازار وجود دارند که می توانند مزایای بسیاری داشته باشند. روغن ماهی یکی از این مکمل ها است که تقریباً برای همه افراد مفید است.

چرا بدن ما به روغن ماهی نیاز دارد؟

چه در پی افزایش عضلات و کاهش چربی باشید و چه در پی برترین روش برای بهبود سلامتی، روغن ماهی مکملی است که باید به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

روغن ماهی برای چه چیزی مفید است؟

روغن ماهی نوعی اسید چرب است که از بافت ماهی های چرب گرفته می گردد. این روغن شامل اسید های چرب امگا 3 از جمله ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) است. این ها اسیدهایی هستند که طی چند سال اخیر توجه دانشمندان را به خود جلب نموده اند.

به نظر می رسد افرادی که در رژیم غذایی خود مقدار بالایی از ماهی های چرب را مصرف می نمایند، دیگر احتیاجی به مکمل های روغن ماهی ندارند؛ اما به یاد داشته باشید که بسیاری از گونه های ماهی دارای مقدار بالایی از جیوه هستند.

اگر سطح جیوه در بدن بالا برود باعث بروز مشکلاتی می گردد؛ بنابراین برترین روش برای برطرف احتیاج های خود، مصرف مکمل روغن ماهی و گاهی ماهی های چرب است.

مکمل های روغن ماهی طیف گسترده ای از مزایا را در بردارند. در ادامه به چند مزیت مهم این مکمل ها اشاره می کنیم:

1- متعادل نگه داشتن سطح کلسترول بدن

مکمل روغن ماهی کلسترول خون را در سطح متعادلی نگه می دارد. خوردن 3 تا 6 گرم روغن ماهی در روز می تواند نسبت HDL به LDL را در بدن بهبود بخشد و بعلاوه تری اسیل گلیسرول بدن را در سطح متعادلی نگه دارد.

همراه با مصرف روغن ماهی، داشتن یک برنامه غذایی سرشار از میوه و سبزی، سلامت کلی شما را بهبود می بخشد.

2- افزایش سلامت استخوان ها

با افزایش سن، به خصوص در زنانی که در حال ورود به سن یائسگی هستند و بعلاوه زنانی که سطح هورمون استروژن و پروژسترون در بدنشان استاندارد نیست، ممکن است استخوان ها نازک گردد و پوکی استخوان را تجربه نمایند.

تحقیقاتی در زمینه تأثیر استفاده طولانی مدت از اسید های چرب در تراکم استخوان و تعادل کلسیم در زنان یائسه انجام شد. طبق این تحقیق، زنانی که به مقدار کافی اسید چرب مصرف می نمایند، استخوان های سالم تری دارند.

برترین راه برای حفظ سلامت کلی استخوان ها مصرف کلسیم و بعلاوه مصرف روغن ماهی به طور منظم است.

بعلاوه مطمئن شوید که نسبت امگا 3 به امگا 6 در بدنتان متعادل باشد. مصرف زیاد امگا 6 و مصرف کم امگا 3 می تواند شما را در معرض خطر کاهش تراکم استخوان قرار دهد.

3- احساس سرحال بودن و بهبود خلق وخو

تحقیقات نشان داده است که مصرف منظم روغن ماهی باعث سرحالی و بهبود خلق وخو می گردد. رژیم غذایی بیشتر افراد حاوی غذاهای فراوری شده است که به مقدار کافی مغذی نیستند و در بعضی موارد ممکن است باعث اختلالات خلقی مانند افسردگی و اضطراب شوند.

مصرف روغن ماهی سطح سروتونین بدن که به عنوان هورمون احساس خوب نامیده می گردد را متعادل می نماید. شما به طور معمول بعد از خوردن یک وعده غذایی غنی از کربوهیدرات احساس آرامش می کنید. این احساس به خاطر فراوری سروتونین در بدن، پس از خوردن کربوهیدرات است. به همین علت افراد معمولاً در هنگام استرس، تمایل به خوردن غذاهای دارند که حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات هستند.

مصرف مکمل روغن ماهی باعث ترشح طبیعی سروتونین در بدن و در نتیجه کاهش استرس می گردد.

همان طور که مشاهده کردید، روغن ماهی دارای مزایای زیادی است. روغن ماهی لزوماً به شما در ساخت عضله به طور مستقیم یاری نمی نماید؛ اما به طور غیرمستقیم کیفیت تمرینات شما را افزایش می دهد. مهم تر از همه، روغن ماهی سلامت کلی شما را بهبود می بخشد و کلید موفقیت برای تمرین و ورزش طولانی است.

منبع: فوت و فن

به "چرا بدن ما به روغن ماهی نیاز دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بدن ما به روغن ماهی نیاز دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید